Ziua îndrăgostiților se apropie, iar tu ai putea să îi faci iubitei tale cel mai frumos cadou. Ai putea, de pildă, să o duci într-o mică vacanță, pe podurile unde se leagă jurăminte de iubire. Cum se leagă ele? Printr-un lacăt. Se închide, apoi se aruncă în apă.
Povestea Lacătelor de Iubire
Istoria „lacătelor de iubire” datează de cel puțin 100 de ani. Ea s-a născut dintr-o poveste sârbă, din timpul Primului Război Mondial. Este vorba de un pod din orașul balnear Vrnjacka Banja, numit „Podul de dragoste”. Povestea spune că Nada, directoarea unei școli locale din localitatea Vrnjacka Banja, s-a îndrăgostit de un ofițer sârb pe nume Relja. După ce s-au logodit, Relja a trebuit să plece la război în Grecia, unde s-a îndrăgostit de o femeie din Corfu. Relja și Nada au rupt logodna, însă tânăra nu și-a revenit niciodată din durerea pe care care iubitul ei i-a pricinuit-o.
După ceva vreme, femeia ea a murit din cauza suferinței și a nefericirii. După această întâmplare, tinerele din Vrnjacka Banja au dorit să își protejeze dragostea. Așa că au început să scrie numele lor, și pe cel al partenerului lor, pe lacăte pe care le-au prins de balustrada podului pe care Nada și Relja obișnuiau să se întâlnească.
Așa se face că, începând cu anii 2000, podurile cu „lacătele iubirii” s-au răspândit în tot mai multe țări din întreaga lume.
Mici, mai mari, colorate sau vechi. Ruginite și inscripționate cu marketul sau gravate.
În prezent există peste 100 de poduri. De obicei, numele sau inițialele iubiților sunt înscrise pe lacăt, iar cheia sa se aruncă în apă pentru a simboliza dragostea incasabilă.
În Franța, îndrăgostiții aveau obiceiul de a-și prinde „lacătele iubirii” pe Podul Artelor. Pe acest loc simbolic, al Parisului, se leagă multe întâmplări. Una dintre ele a avut loc în anul 2010 când, un student de la Facultatea de Arte a furat aproape toate lacătele prinse pe pod, pe care le-a topit pentru a face o sculptură din ele. După acel incident, lacătele iubirii au început să apară și pe Podul Arhiepiscopiei.
Parisienii nu au fost însă descurajați de gestul studentului francez, aceștia au încuiat, din nou, lacăte pe Podul Artelor. Asta până de curând, când numărul prea mare și greutatea lacătelor au dus la prăbușirea unei părți a parapetului. Autoritățile locale au foste nevoite să închidă podul, să evacueze zona și să înlocuiască bucata cu o bucată de placaj.
Podul Artelor este o pasarelă pietonală care traversează Sena chiar în dreptul palatului Luvru care oferă o priveliște minunată către centrul orașului. Acesta a atras turiștii încă din secolul XIX când veneau aici curioși să îi privească pe artiștii care pictau de pe el peisajele minunate ale orașului îndrăgostiților.
În prezent, îndrăgostiții din lumea întreagă vin la Paris, cumpără un lacăt, scriu câteva cuvinte de dragoste pe el, apoi îl leagă de grilajul podului, fac o poză, după care aruncă cheița în Sena. Peste șapte sute de mii de „lăcățele ale dragostei” au invadat podurile Senei în ultimii ani, iar greutatea suplimentară pe Pont des Arts este de 40 de tone.
Un alt pod al lacătelor de iubire există și în Germania, la Koln
În zilele noastre, parcă nu mai există o definiție clară asupra dragostei. Ce înseamnă ea, se sfârșește, moare, e mai puternică ca în vremurile trecute?... Însă dacă mergi la Koln, îți vei da seama că dragostea va exista pentru totdeauna. Va fi mereu un simbol al iubirii puternice, al sufletelor pereche. Iubire desăvârșită. Asta vei simți pe podul din Koln: stare de bine. Ca și cum ai pluti într-un val de dragoste densă. Podul Hohenzollern a devenit un loc înţesat de atât de multe lacâte, incât, la un moment dat, administratorii structurii au ameninţat că vor da lacătele jos.
Numai că le-a fost greu. Mulțimea din Germania s-a revoltat, iar oficialii au fost nevoiți să se răzgândească. Podul a rămas în picioare, susținut de milioanele de lacăte de iubire.
Există și un mit mai trist și…puțin revoltător. Se spune că o tânără, dezamăgită de faptul că s-a despărțit de iubitul ei, după cei doi și-au legat lacătele de pod, și si-au jurat iubire infinită, aceasta a mers pe podul din Koln, cu o drujbă în mână pentru a desface lacătul pe care l-a inchis, la acea vreme, cu iubitul ei.
Hohenzollernbrücke a fost construit între 1907 și 1911, în locul vechiului Dombrücke care nu făcea față traficului în continuă creștere. Podul Hohenzollern a fost unul din cele mai importante poduri în Germania în timpul celui de-al doilea război mondial.
Supus la atacuri aeriene zilnice, podul nu a fost niciodată avariat grav. Abia pe 6 martie 1945, inginerii germani au explodat dinadins podul deoarece trupele aliate începuseră să cucerească Kolnul. După război, podul a fost reconstruit doar pentru trenuri și pietoni, fără benzi de circulație pentru mașini.
Podul are în prezent șase linii de cale ferată fiind cel mai circulat pod feroviar din Germania. Zilnic, peste 1200 de trenuri traversează podul dintr-o parte în alta a Rinului.
Sursa: Povesti de Dragoste - Foto, Instagram: travelwithyesi, dearfara, lottevos, bensherry , ciaramandeira_
Neagu Djuvara a trăit 101 ani. Trei MIRACOLE din viața lui... Revoluția digitală ajunge și în România, scăpăm de cozi și funcționari publici! Ce acte poți să obții pe internet!...