Două taxe noi ar putea fi introduse pentru șoferii din România, după ce o propunere legislativă a fost publicată în acest sens de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).
Șoferii ar putea avea de plătit o taxă locală de poluare în Bucureşti şi o taxă pentru maşinile care nu sunt înmatriculate în Capitală, dar circulă prin oraş.
O astfel de taxă locală de poluare în București poate avea un cuantum relativ mic, dar care să diferenţieze autoturismele în funcţie de nivelul lor de poluare, potrivit unor reprezentanți ai producătorilor și importatorilor de mașini.
Sumele încasate din această taxă de poluare ar urma să fie incluse în Fondul pentru Aer Curat, cu scopul de a fi utilizate pentru stimularea scoaterii din parcul municipal al vehiculelor vechi, dar şi pentru dezvoltarea transportului public durabil, precum mijloace de transport în comun „verzi".
APIA propune, de asemenea, aplicarea unei „taxe de congestie" tuturor autovehiculelor cu un grad ridicat de poluare, care nu sunt înmatriculate în Bucureşti, dar care circulă în Capitală.
Această taxă ar urma să se aplice tuturor autovehiculelor a căror normă de poluare este sub Euro 5, inclusiv, iar estimările ar fi că în acest fel se va reduce numărul maşinilor care afectează nu numai nivelul de poluare din Bucureşti. În plus, ar crește numărul disponibil de locuri de parcare.
Potrivit calculelor acestora, veniturile anuale ce pot fi colectate la acest Fond ar urma să se ridice la aproximativ 120 de milioane de euro, raportate la numărul de autoturisme care intră în Bucureşti (circa 137.000), înmulţit cu o taxă medie de 3 euro/zi şi cu un număr de 300 de zile.
Înșelătorie în România! Brânză, iaurturi și prăjituri făcute din grăsimi artificiale în loc de lapte... Ministrul Agriculturii, alertă alimentară de ultimă oră! Ce a găsit în produsele lactate: ”E o sfidare a consumatorilor!...