Pentru Fox Searchlight, care a dat dovada de multa intuitie alegand sa astepte pana pe 20 ianuarie pentru a lansa drama "Black Swan" pe plan international, raspunsul la intrebarea de mai sus ar putea fi urmatorul: 100 de milioane de dolari in box office-ul mondial. Sau chiar 150 de milioane de dolari, daca Natalie Portman va primi pe 27 februarie Oscarul pentru cea mai buna actrita in rol principal, informeaza Reuters, preluata de Mediafax.
In ceea ce o priveste pe Natalie Portman, o victorie la gala premiilor Oscar ar propulsa-o pe protagonista din "Black Swan" in categoria actritelor de la Hollywood platite cu cel putin 10 milioane de dolari pentru un rol, precum Reese Whiterspoon si Halle Berry. Natalie Portman a avut un onorariu de sase cifre pentru rolul din filmul regizat de Darren Aronofsky, realizat cu un buget de productie de doar 13 milioane de dolari. In aceeasi situatie s-a aflat Halle Berry in urma cu cativa ani, ale carei onorarii au inceput sa depaseasca 10 milioane de dolari pe film, dupa ce actrita americana a primit Oscarul pentru rolul din "Puterea dragostei/ Monster's Ball".
Evident, cei care vor avea cel mai mult de castigat sunt nominalizatii si viitorii laureati. Insa cursa pentru un Oscar a dat nastere unui veritabil "ecosistem" financiar, ale carui tentacule se intind cu mult dincolo de concurenti si chiar dincolo de Academia de film americana - care va incasa 65 de milioane de dolari in acest an de la postul ABC pentru drepturile de televizare a galei. Potrivit presei americane, acest post va taxa in 2011 cu 1,7 milioane de dolari fiecare spot publicitar de 30 de secunde, dupa ce, in 2010, pretul unei jumatati de minut de publicitate era de 1,3-1,5 milioane de dolari.
Acest ecosistem include la nivelul sau de baza patronii marilor sali de spectacole unde pot fi proiectate filme, precum Harmony Gold din Los Angeles, care solicita de regula o taxa cuprinsa intre 1.000 de dolari si 3.500 de dolari pentru o proiectie de film (inchirierea unor sali mai mari, precum cea a Academiei de film americane sau sediul Writers Guild of America poate costa pana la 6.000 de dolari pentru o singura proiectie), ziare renumite, precum New York Times, care primeste aproape 100.000 de dolari pentru o reclama color tiparita pe o pagina intreaga (desi acest tarif este de doar 9.000 de dolari pentru o reclama alb negru in editia din California de Sud) si, desigur, consultantii specializati in premiile Oscar, acei "baieti buni" considerati de neinlocuit care fac parte din echipa aflata in spatele oricarui concurent.
Citeste articolul integral pe jurnalul.ro
VIDEO! Film inspirat de cutremurul devastator din Chile... Printesa Soarelui...