Antena Căutare

Internetul îți poate face viața mai ușoară, dacă îl folosești eficient. 4 obiceiuri ale consumatorilor inteligenți

Internetul a transformat modul în care facem multe lucruri, printre care și cumpărăturile. Comerțul pe internet este în creștere, iar unii consumatori încep să prefere achiziționarea produselor din mediul online. Procentul românilor care au făcut cel puțin o achiziție online în ultimele 12 luni a cunoscut creșteri susținute în ultima perioadă: de la 5% în 2012, la 12% în 2017, potrivit Eurostat.

Internetul a transformat modul în care facem multe lucruri, printre care și cumpărăturile. Comerțul pe internet este în creștere, iar unii consumatori încep să prefere achiziționarea produselor din mediul online. Procentul românilor care au făcut cel puțin o achiziție online în ultimele 12 luni a cunoscut creșteri susținute în ultima perioadă: de la 5% în 2012, la 12% în 2017, potrivit Eurostat.

Cumpărăturile online prezintă o serie de avantaje, însă nu toți beneficiază de ele. De exemplu, doar 6% dintre români au folosit site-uri sau aplicații pentru compararea prețurilor sau produselor înainte să cumpere online în 2016, și doar 5% au folosit review-urile clienților. Folosirea comparatoarelor de preț și consultarea opiniilor despre produse sunt doar câteva exemple din metodele atribuite acelor cumpărători informați, orientați către eficiență, cunoscuți drept „consumatori inteligenți”. Iată cum folosește un consumator inteligent internetul prin 4 obiceiuri eficiente:

Mutarea operațiunilor financiare în mediul online

Este mult mai eficient să faci operațiunile bancare de pe laptop sau telefonul mobil decât să mergi de fiecare dată la bancă. Majoritatea băncilor oferă în prezent opțiuni pentru internet banking, care includ consultarea soldului, a raportului de tranzacții, realizarea de plăți și plata facturilor.

Poți face însă mai mult de atât. Chiar și în cazul creditelor rapide poți fi mai eficient în mediul online. Dacă te afli în situația în care ai nevoie de un împrumut rapid, poți alege unul cu pre-aprobare online. Te informezi folosind un calculator de împrumut, care îți dă toate detaliile despre costurile și perioada de rambursare și trimiți solicitarea completând un formular online.

Folosirea comparatoarelor de preț

Caracterul vizual al publicității online și plasarea personalizată a reclamelor, în funcție de istoricul de navigare, poate face dificilă respectarea bugetului de cumpărături. Ca să ne folosim eficient resursele, e util să ne informăm cu privire la prețurile practicate pentru produsul de care suntem interesați. Comparatoarele de preț sunt foarte utile, deoarece îți indică magazinele online în care produsul este disponibil și prețurile.

Pe de altă parte, nu ar trebui să îți bazezi decizia de cumpărare doar pe preț. Contează la fel de mult serviciile oferite de magazinul respectiv: timpul de livrare, politica de returnări, posibilitatea de a urmări produsele comandate până la livrare sau serviciile de suport pentru clienți. De aceea, decizia de cumpărare pentru un anumit produs ar trebui să aibă la bază cel mai bun raport dintre prețul și serviciile oferite.

Evitarea grabei atunci când cumperi produsele online

Graba poate fi contraproductivă în cazul cumpărăturilor online, din mai multe motive. În primul rând, nu vei avea timp să faci puțină cercetare în legătură cu produsul. E posibil să găsești opinii pentru produsul respectiv și pe alte site-uri sau pe rețele de socializare. Astfel, previi o parte din eventualele probleme și scazi șansele returnării produsului.

În al doilea rând, unele magazine online îți oferă o reducere dacă ai lăsat un produs în coș, fără să îl comanzi câteva zile. Așa că, dacă ai timp la dispoziție, poți încerca această metodă pentru costuri mai mici, potrivit Telegraph. Prin urmare, e mai bine ca, în general, să nu comanzi produse în ultimul moment.

Consultarea review-urilor de produs

Un consumator inteligent nu se bazează doar pe promisiunile din campanii publicitare sau pe descrierile de produs. Poți să eviți exagerările dacă identifici surse de informație de încredere. Deseori, review-urile clienților se dovedesc foarte utile. Se pare că aproximativ 63% dintre clienți au șanse mai mari să comande de pe un magazin online dacă există review-uri și ratinguri disponibile, potrivit kevy.com. Însă clienții nu ar trebui să se bazeze numai pe review-urile disponibile pe magazinul online respectiv, în special dacă nu au mai auzit până atunci de el. Pot fi consultate și site-uri sau aplicații independente, dedicate special review-urilor de produse.

Sursă foto: Shutterstock

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x