(P) Sfaturi și soluții pentru companii: cum să navigăm în siguranță prin perioada pandemiei
Perioada pandemiei a schimbat echilibrul pe care fiecare afacere îl avea și încerca să îl mențină și odată cu aceasta, a oferit posibilitatea unui moment de regândire și reorganizare a business-ului, adaptat noilor realități.
Publicat: Luni, 08 Februarie 2021, 13:59 | Actualizat: Luni, 08 Februarie 2021, 14:08În mod cert afacerile trebuie să beneficieze de cât mai multe soluții viabile pentru a putea să se susțină și mai ales pentru ca să aibă și un mult dorit profit.
Iată câteva sfaturi ce pot fi folosite pentru a recâștiga echilibrul afacerii și, de ce nu, pentru a reuși să fim performanți din nou în domeniul în care acționăm.
Unele soluții pot fi potrivite pentru noi, altele nu, de aceea este nevoie să fie identificate și încercate cele care se potrivesc cel mai bine cu profilul afacerii. Trebuie să știm că nu există o rețetă perfectă, dar ceea ce este important este să dezvoltăm capacitatea de anticipare și de a ne antrena flexibilitatea, astfel ne vom adapta ușor oricărei schimbări de strategie necesare:
1. Creșterea traficului în mediul on line, fie că vorbim de Facebook, Instagram, Youtube sau alt mediu de socializare cu potențial de marketing; deja cunoaștem (sau ar trebui să cunoaștem) ce funcționează cel mai bine pentru afacerea noastră - în aceste medii trebuie să ne sporim prezența și să câștigăm atenția consumatorilor; dacă suntem la început și încă nu știm ce anume funcționează pentru publicul nostru, e bine să încercăm să concepem campanii, să pregătim video-uri și să le promovăm cât mai activ.
2. Comunicarea prin intermediul articolelor: Este important să scriem articole dar, atenție, întotdeauna trebuie să urmărim să oferim soluții la probleme existente; Trebuie să acordăm atenţie subiectelor relevante intereselor comunităţii noastre și să abordăm acele subiecte care se doresc a fi dezbătute.
3. Folosirea campaniilor plătite pentru a crește vizibilitatea și pentru a face cunoscută afacerea pe piață. E bine să alocăm un buget mai mare pentru reclame (Ads) mai ales în această perioadă). Putem încerca spre exemplu Youtube Ads pentru a promova produsele noastre. Dacă deținem deja o afacere cunoscută putem apela la promovare prin persoane influente (influencers) și, mai apoi, la o agentie de branding pentru servicii de creație grafică și editare video.
4. Crearea de campanii relevante pentru clienți: trebuie să ne asigurăm că avem reduceri, promoții sau vouchere și că livrarea se face destul de repede.
5. Să nu uităm de review-uri. Sunt foarte importante pentru a ne menține calitatea dar și pentru a ne promova. Clienții noștri citesc testimonialele înainte de a comanda.
6. Să oferim ce avem mai bun către piață: putem susține afacerea prin fidelizarea clienților existenți.
7. Să susținem afacerile locale, poate deținem o afacere mare prin intermediul căreia putem susține micii întreprinzători prin comenzi, recomandări, reclamă. Pe lângă faptul că vom primi aprecieri, vom contribui astfel la echilibrarea întregului ecosistem economic în care funcționăm, pentru că aceasta este o perioadă cu multe provocări
8. Comunicarea este cheia în această perioadă - fie că este vorba despre comunicarea în cadrul firmei, fie că vorbim despre comunitatea creată sau comunicarea cu clientul, aceasta trebuie să fie transparentă, să demonstreze că suntem responsabili.
9. Crearea și promovarea de conținut video este la mare căutare, așadar putem promova produsele prin scurte video-uri relevante pentru publicul nostru. Clienții vor aprecia să găsească sfaturi utile, să cunoască caracteristici ale produsului, să vadă o persoană explicând sau căutând soluții. Vom da dovadă de credibilitate și poate vom crea o comunitate pe Youtube care va privi favorabil produsele noastre și le va face cunoscute.
10. Revizuirea business-ului: Trebuie să avem în vedere, acolo unde se poate să transformăm clienții off line în clienți on line; pentru aceasta trebuie să integrăm un sistem de plată în rate, dar și PayPal. Să nu uităm nici că oferirea de reduceri, vouchere sau produse speciale sunt esențiale în comerțul on line de succes.
11. Crearea de parteneriate sau chiar reprofilarea: dacă s-a schimbat ceva în perioada asta și a trebuit să regândim anumite produse sau servicii, poate este necesar să recurgem la soluții mai drastice. Spre exemplu dacă deținem un restaurant, este greu de crezut că vom putea rezista pe piață dacă nu dezvoltăm afacerea eficient pentru sistemul de livrare acasă: acest lucru presupune adesea parteneriate cu servicii specializate de livrare care au infrastructura necesară distribuirii rapide și acoperirii unei arii de distribuție cât mai mari.
12. Să ne întrebăm dacă produsele sau serviciile noastre ajută cu adevărat oamenii în această perioadă pentru munca de acasă, pentru petrecerea timpului liber sau pentru a rezolva diverse probleme cu care aceștia se confruntă. Deși este reglat prin mecanismul cerere - ofertă, acest aspect ar trebui abordat și din perspectiva valorii sociale pe care o aduce - e timpul cel mai potrivit în care putem să ne demonstrăm solidaritatea și bunele intenții.
Chiar dacă pandemia a schimbat anumite tipare de consum, funcționăm în continuare într-o piață dinamică, la care trebuie să ne adaptăm. Bine ar fi să o facem etic (și cu responsabilitate, pentru că viitorul este cu adevărat al companiilor care demonstrează că au și că se raportează la un sistem de valori umaniste.