Încă o veste din partea autorităților care îi revoltă pe români! Fiscul a luat în vizor sălile de evenimente și vrea să știe cum se distrează lumea la nunți, botezuri și alte evenimente care se desfășoară în locații autorizate în acest sens.
Descoperă în rândurile de mai jos ce se urmărește și cum se va proceda pentru ca oamenii legii să aibă parte de date reale și oficiale din partea reprezentaților de locații.
ANAF ia în vizor sălile de evenimente! Oamenii legii vor să știe câți participanți sunt la nunți, botezuri, majorate și nu numai
O contabilă româncă a lansat în online o serie de informații care i-au lăsat muți pe cei mai mulți dintre cei care au văzut postarea în care aceasta povestea că ANAF a început să solicite operatorilor de locații raportarea tuturor detaliilor cu privire la evenimentele organizate între 18 august și 31 decembrie 2025, în termen de cinci zile de la primirea unei astfel de solicitări.
Potrivit informațiilor, oamenii legii vor să afle: numele mirilor sau al firmei care a închiriat sala, natura evenimentului (nuntă, botez, banchet, majorat, simpozion sau corporate), data și ora, numărul de invitați, numărul de meniuri, avansul plătit, prețul total, cum s-au încasat banii, dar și alte servicii extra precum amenajare, muzică, fotograf sau cameraman.
„Abia am terminat de făcut tabelele pe 2020–2024 și acum vine Antifrauda care vrea să ‘danseze’ la evenimente. Poate pleacă și cu darul de nuntă, dacă nu pot justifica invitații proveniența. Și, bineînțeles, totul în Excel. Mâine, poimâine, ne cer și în PowerPoint. Dacă știam acum 20-30 de ani ce meserie am să fac, poate alegeam altceva decât contabilitatea” a scris femeia, revoltată de măsurile care se impun în 2025.
Totuși, oamenii legii justifică măsura prin nevoia de combatere a evaziunii fiscale în sectorul organizării de evenimente, iar potrivit documentului postat de contabilă, ANAF are dreptul să ceară următoarele informații:
-
date identificare beneficiar rezervare (nume și prenume/denumire persoană juridică, număr telefon contact)
-
natura eveniment (nuntă, botez, aniversare, majorat, banchet, simpozion, evenimente corporate, etc.), data eveniment și ora începerii
-
număr estimat de meniuri/participanți (număr minim declarat/acceptat, după caz)
-
număr de meniuri/participanți estimat pentru evenimentele planificate
-
preț meniu (dacă au existat/vor exista mai multe tipuri de meniuri cu valori diferite, se vor evidenția în mod corespunzător)
-
avans încasat
-
modalitate de încasare a avansului (chitanță/ordin de plată/etc)
-
alte servicii oferite de organizator contra cost, conform contractelor (închiriere spațiu, servire alte meniuri comandate, amenajare spațiu eveniment, servicii artistice/muzicale, filmare și/sau fotografiere etc.)
-
valoare alte servicii oferite de organizator
Iată și postarea în care apar documentele prezentate de contabilă:
„Zici că se fură cu miliardele la nunți. Sau mirii fac miliardele pe la nunți. Să nu spun că nunta este un credit pe termen lung”, „Într-un termen rezonabil??????????? 5 zile ?????”, „Pe-asta nu o mai văzusem”sunt doar câteva dintre comentariile celor revoltați.
Citește și: Cât costă „taxa pe cearșaf” la Mamaia. Prețul îi face pe români să stea cât mai departe de stațiune
Cât costă un set de rechizite pentru noul an școlar. Puțini știu de existența cardurilor educaționale... Suvenir controversat din Spania. Cu ce a fost prins un tânăr de oamenii legii...