Spoofed, o nouă metodă de fraudă care face victime în România. Ce este și cum acționează hoții
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNS) îi atenționează pe cetățeni cu privire la o nouă metodă de escrocherie! Iată cum o poți recunoaște!
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Joi, 10 Octombrie 2024, 13:37 | Actualizat: Joi, 10 Octombrie 2024, 14:03Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNS) trage un semnal de alarmă cu privire la o campanie de apeluri telefonice care continuă să facă victime în rândul populației din România prin intermediul căreia hoții se dau drept angajații unor instituții publice importante pentru a obține informații și date confidențiale de la oameni.
Pe aceeași temăIată cum acționau mai exact atacatorii!
Ce este metoda de fraudă Spoofed
„Atacatorii contactează victimele folosind un număr de telefon care pare a fi asociat cu o instituţie publică. În realitate, numărul afişat nu este cel real, ci este falsificat printr-o tehnică numită spoofing.
Aceasta implică folosirea tehnologiei Voice over IP (VoIP) pentru a masca numărul real al apelantului, exploatând informaţiile de contact ale victimei fără acordul acesteia.
Din acest motiv, astfel de apeluri nu pot fi blocate direct de furnizorii de servicii telecom. Există instrumente online care facilitează astfel de atacuri, unele oferite contra cost.
Totuşi, atacatorii pot crea propriile instrumente cu resurse limitate, ascunzându-şi numărul real şi afişând unul falsificat pentru a câştiga încrederea victimei" este mesajul transmis de reprezentanții Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNS) prin intermediul unei postări pe pagina oficială de Facebook.
Iată postarea!
Pe aceeași temăPotrivit sursei citate anterior, atacul pornește încă de la prima interacțiune a hoțului cu potențiala victimă, atunci când acesta pretinde că este angajat în cadrul unei instutuții importante căruia nu îi oferă numele.
În timpul apelului, acesta pretinde că vrea să ajute victima să recupereze anumite sume de bani pierdute şi solicită informaţii personale sensibile, cum ar fi numele complet, codul IBAN sau alte detalii bancare. Scopul de a obține datele personale ale victimei este de a le folosi în scopuri frauduloase scrie Agerpres.
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNS) reamintește cetățenilor faptul că niciodată nicio autoritate nu va solicita recuperarea unor fonduri prin telefon și nici nu va cere informații sensibile precum sunt datele personale și bancare.
„Verificaţi autenticitatea apelurilor de la instituţii oficiale printr-un canal de comunicare separat, mai ales dacă vi se cer date personale. Închideţi telefonul şi apelaţi înapoi numărul pentru a verifica dacă în spatele apelului este o iniţiativă legitimă. Raportaţi astfel de apeluri către instituţia reală pentru a atrage atenţia asupra noilor metode de fraudă.
Dacă aţi furnizat date de card, contactaţi imediat banca şi, în cazul în care aţi fost victima unei fraude, depuneţi o plângere la autorităţi. Contribuiţi la răspândirea acestor avertizări pentru a preveni ca alţi utilizatori să devină victime ale acestor fraude” sunt doar câteva dintre principalele recomandări ale Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNS)
Pe aceeași temă