Blue Monday 2021. De ce este considerată ziua de 18 ianuarie cea mai deprimantă din acest an
Blue Monday este numele dat celei de-a treia zi de luni din ianuarie despre care se spune că este cea mai deprimantă a anului. În cazul lui 2021, este vorba despre ziua de 18.
Publicat: Luni, 18 Ianuarie 2021, 12:17 | Actualizat: Luni, 18 Ianuarie 2021, 14:24- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Conceptul a fost mediatizat pentru prima dată în 2005, de către compania Sky Travel, în cadrul unei companii de publicitate. Apoi, această dată a primit mai multe conotații sociale precum, schimbarea vremii, ghinion la bani etc.
Ea a fost susținută într-un comunicat de presă de către Cliff Arnall, la momentul respectiv psiholog și profesor la Universitatea din Cardiff.
Pe aceeași temăLa acel moment, el afirma că a calculat data folosind o ecuație, în cadrul căreia au fost luați în considerare mai mulți factori, cum ar fi vremea, facturile la utilități, datoriile, nivelul motivațional, precum și faptul că majoritatea oamenilor urăsc zilele de luni.
Ce cred experții despre Blue Monday
Oamenii de știință afirmă că teoria Blue Monday este lipsită de sens. Ei susțin că nu există dovezi științifice care să sugereze că a treia zi de luni a fiecărui an este mai mult sau mai puțin deprimantă decât oricare alta.
De fapt, teoria este învăluită de controverse, iar unii critici sugerează că a doua sau a patra zi de luni a lui ianuarie are, de fapt, un efect mai neplăcut asupra sănătății mintale.
De altfel, ei mai punctează faptul că nu este nevoie de prea mult efort pentru a vedea adevăratul scop al comunicatului Sky Travel, respectiv vânzarea mai multor vacanțe.
Potrivit dr. Dean Burnett, profesor la Universitatea Cardiff, ”există atâtea motive pentru a crede că ecuația Blue Monday e o prostie”.
Pe aceeași temă”În primul rând, ecuația nu a fost rezultatul unui studiu psihologic realizat de un laborator cu reputație, ci făcut de o companie de turism, care a găsit apoi un psiholog care să-și asocieze numele pentru a face totul mai credibil. Combină lucruri care nu pot fi cuantificate: datoriile, timpul de la ultimul Crăciun, vremea, motivația.”, a explicat specialistul.
De ce încă mai există conceptul Blue Monday
În ciuda părerii experților, 15 ani mai târziu, termenul de Blue Monday continuă să fie pe buzele tuturor în cea de-a treia zi de luni din ianuarie.
Acest lucru se datorează, în princial, industriei de PR, care folosește Blue Monday pentru a își ”împinge” produsele, fie ele articole de fitness ori alte intrumente care ajută la stimularea bunăstării.