Ce trebuie să faci dacă bagajul tău a fost pierdut în aeroport. Datele companiilor aeriene pentru reclamații și actele necesare
Călătorii ale căror bagaje au fost pierdute sau deteriorate/distruse au dreptul de a primi contravaloarea geamantanului sau a obiectelor din bagaj.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Marti, 26 Iulie 2022, 14:13 | Actualizat: Marti, 26 Iulie 2022, 15:55Criza forței de muncă din companiile aeriene afectează călătorii din tot mai multe țări. Lipsa personalului din aeroporturi pune la încercare sezonul de concedii și creează haos în întreaga lume.
Imaginile cu covorul de bagaje din unul dintre cele mai mari aeroporturi din Marea Britanie, au stârnit un val de reacții pe internet. După ce au aterizat, călătorii nu și-au mai găsit bagajele ori au fost nevoiți să aștepte zile întregi pentru a le recupera.
Mai mult, veștile venite din partea companiilor aeriene nu sunt prea îmbucurătoare. Riscul de a se repeta această situație, oriunde în lume, este foarte mare din cauza lipsei de personal.
Ce trebuie să faci dacă bagajul tău a fost pierdut în aeroport
Pentru cei care s-au întors din vacanţă fără bagaje sau cu ele întârziate ori distruse, Centrul European al Consumatorilor – ECC Romania are câteva sfaturi, transmite Adevarul.ro.
- depune imediat o reclamaţie – Property Irregularity Report (P.I.R.) la serviciul specializat din cadrul aeroportului; conţine datele tale de identificare, ale zborului şi ale bagajului înregistrat, precum şi datele necesare identificării acestuia (tipul geamantanului, culoare, dimensiuni, etc.) • transmite către compania aeriană o cerere de despăgubire
- transmite către compania aeriană o cerere de despăgubire
Pentru bagajul deteriorat/distrus reclamaţia se formulează imediat după descoperire, dar nu mai târziu de 7 zile de la data primirii bagajului, mai relatează aceeași sursă.
Un bagaj se consideră pierdut atunci când nu este găsit în 21 de zile de la depunerea reclamaţiei.
Pe aceeași temăCălători ale căror bagaje au fost pierdute sau deteriorate/distruse au dreptul de a primi contravaloarea geamantanului, a obiectelor din bagaj şi a celor de strictă necesitate achiziţionate pentru a le înlocui pe cele pierdute.
De asemenea, ei pot cere sumă de bani pe care să o utilizeze la achiziţionarea produselor de strictă necesitate (igienă, îngrijire personală, etc.) sau rambursarea sumelor plătite pentru obiectele de strictă necesitate achiziţionate pe cont propriu.
Documentele necesare care trebuie trimise către compania aeriană pentru despăgubire:
Acte necesare pentru bagaj pierdut: P.I.R., tichetul de îmbarcare, eticheta bagajului, listă cu obiectele din bagaj însoţită de dovada valorii acestora prin documente fiscale, listă cu obiectele de strictă necesitate achiziţionate pentru a le înlocui pe cele pierdute însoţită de dovada valorii acestora.
Acte necesare pentru bagaj întârziat: P.I.R., tichetul de îmbarcare, eticheta bagajului listă cu obiectele de strictă necesitate achiziţionate pentru a le înlocui pe cele pierdute însoţită de dovada valorii acestora.
Acte necesare pentru bagaj deteriorat/distrus: P.I.R., tichetul de îmbarcare, eticheta bagajului, listă cu obiectele deteriorate/distruse din bagaj însoţită de dovada valorii acestora prin documente fiscale, raport de service din care să rezulte suma necesar a fi plătită pentru repararea geamantanului sau imposibilitatea reparării acestuia, după caz.
Pe aceeași temăLista companiilor aeriene şi datele de contact pentru departamentul de bagaje pierdute
Pentru orice problemă legată de bagajul dumneavoastră, vă rugăm să contactaţi compania aeriană şi Biroul de obiecte pierdute corespunzător companiei aeriene cu care aţi zburat. Birourile Lost and Found sunt situate în zona de revendicare a bagajelor, Terminalul de Sosiri.
Pe Aeroportul Otopeni – Henri Coandă există mai multe birouri de „Lost and Found”. Iată datele de contact pentru departamentele de bagaje pierdute:
TAROM
- Program: non-stop
- Phone: +4 (021) 201 4976; +4 (021) 204 1205
- Service center: +4 (021) 204 2725
GLOBEGROUND ROMANIA
- Program: non-stop
- Mobile: +4 0722 311 417
- E-mail: lostandfound@globeground.ro
MENZIES AVIATION ROMANIA
- Phone: + 4 ( 021) 204 2675/ +4 ( 021) 204 3438
- E-mail: otplfxh@johnmenzies.aero
ROMANIAN AIRPORT SERVICES
- Phone: +4 (021) 204 1428
- Mobile: +4 (0756) 042 230 / +4 (0738) 721 695
- Fax: + 4 (031) 827 0280
- E-mail: otp.ll@handling.ro
- SITA: OTPOPXH
- VHF: 131.525
Uplift Airport Services S.R.L.
- Program: non-stop
- Phone: +4 (0745) 313 411;
- Fax: +4 (031) 817 15 61
- E-mail: office@upliftaviation.ro
- SITA: OTPLLXH