Antena Căutare

De ce sunt ferestrele din avioane rotunde. Explicația specialiștilor i-a surprins pe călători

Ferestrele din avion obișnuiau să fie pătrate sau dreptunghiulare atunci când au fost create primele aeronave, dar specialiștii s-au decis să schimbe acest lucru. Iată care e motivul

un baietel la una dintre ferestrele rotunde ale unui avion, stand cu spatele si cu o mana pe geam Galerie
Mulți dintre cei care călătoresc cu avionul nu se bucură neapărat de zbor, cât se bucură de ideea de a ateriza la destinație pentru a se bucura de vacanță. | Profimedia

După o perioadă de mai bine de un an în care pandemia de coronavirus ne-a restricționat pe toți din a călători, vara aceasta turiștii din întreaga lumea abia așteptau să se bucure de vacanță și și-au cumpărat rapid bilete de avion către destinații preferate.

Mulți dintre cei care călătoresc cu avionul nu se bucură neapărat de zbor, cât se bucură de ideea de a ateriza la destinație pentru a se bucura de vacanță. De aceea, de cele mai multe ori, călătorii nu observă micile detalii din avion.

Nu sunt mulți cei care s-au întrebat de ce ferestrele din avion sunt rotunde, dar pentru cei curioși despre acest aspect, specialiștii au venit cu o explicație.

De ce sunt ferestrele avioanelor rotunde

Aerodinamica avioanelor s-a modificat extrem de mult de-a lungul anilor și evoluția tehnologiei le-a făcut pe aceastea să arate total diferit față de cum arăta prima aeronavă. La primele avioane de linie care transportau pasageri, ferestrele erau pătrate pentru că producătorii nu au dorit să modifice modelul clasic de ferestre care s-a dovedit a fi eficient pentru mașini și case.

Citește și: De ce "mușcă" sportivii din medalii, după ce sunt premiați. Care sunt semnificațiile gestului

Cu toate acestea, după ce în 1950 avioanele au fost îmbunătățite și au putut zbura la viteze și altitudini mult mai mari, a fost nevoie de schimbarea modelului de ferestre din cauza accidentelor aviatice.

Multe avioane s-au deztrămat în bucăți în timp ce erau în aer din cauza ferestrelor pătrate. Colțurile ascuțite ale ferestrelor constituie puncte slabe afectate de presiunea aerului. Dacă cele patru colțuri ale ferestrei sunt supuse în mod repetat la diferențe de presiune, acest fenomen va duce la spargerea geamului.

Care e avantajul adus de forma ferestrelor

Ferestrele rotunde și curbate, care nu au un punct focal, distribuie în mod egal presiunea aerului la altitudini și viteze mari pe tot parcursul zborului. Astfel, riscul ca ferestrele să se crape sau să se distrugă în totalitate este foarte mic, potrivit specialiștilor.

Citește și: De ce au găuri mânerele tigăilor. Mulți cred că există pentru a agăța tigăile în cui, dar nu e așa

Formele circulare sunt, de asemenea, mai rezistente când vine vorba de deformare. Astfel, ferestrele rotunde din avioane au o viață mai îndelungată decât cea a ferestrelor dreptunghiulare, care existau înainte. Cele rotunde se adaptează corespunzător la diferența de presiune din afara și din interiorul avionului, potrivit Travel & Leisure.

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 2: Rum Baba cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 2: Rum Baba cu fructe de pădure Joi, 04.04.2024, 15:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x