articol scris de Andra Nicolescu
Rujul, fie el în orice nuanță, este elementul care completează trusa de machiaj a oricărei femei. Încrederea, feminitatea și curajul unei doamne sunt susținute de rujul în culoarea potrivită. Acest stick colorant a devenit un obiect indispensabil tocmai datorită efectelor pe care le are: buze apetisante si provocatoare.
Cand a aparut si de ce?
Cu mii de ani în urma dorința femeilor era aceeași: să fie frumoase. Astfel, micul obiect din poșeta oricărei reprezentante a sexului frumos îsi are originea în Antichitate. Prima apariție datează din vremea reginei Cleopatra care folosea carabuși carmin zdrobiți pentru a-și colora buzele. ”Sărutul morții” este denumirea mixturii letale din Egipt pe care femeile o foloseau pentru a conferi culoare buzelor.
Odată cu trecerea timpului a evoluat și modul de fabricație al rujului. Pe vremea reginei Elizabeta I, rujul era făcut din ceară naturală de albine si pigmenți obținuți din plante. Culoarea roșie a rujului din acea perioadă a devenit un element diferențiator datorită faptului că femeile își decorau fața cu pudra alba.
De-a lungul istoriei, femeilor le-a fost interzisă plăcerea de a se machia. Cosmeticele erau considerate o metodă de înșelătorie sau lucrarea Diavolului.
De la placerea colorării la o industrie de success!
La sfârsitul secolului al 19-lea rujul a fost prezentat într-o formă care se apropie de cea din zilele noastre. Guerlain și-a dat seama de potențialul rujului și a scos pe piața o variantă împachetata in hârtie. Puțin mai târziu apare lipstick-ul în ambalaj metalic.
Rujul a devenit și mai popular în timpul celui de-al II-lea Război Mondial. Dezvoltarea industriei cinematografice a condus la ascensiunea cosmeticelor care confereau actorilor un aspect cât mai apropiat de cel dorit. Mai mult, acum și femeile de rând încep să aibă acces la frumusețe.
În 1953, Christian Dior lansează un nou trend: asortarea rujului la culorile hainelor. Acesta creează o paletă cu rujuri roșii pe care o numește – Rouge Dior. În anii ’50, rujul roșu a devenit un simbol al perioadei prin intermediul actriței Marilyn Monroe, cunoscută pentru look-ul buzelor aprinse, voluptoase și pline de senzualitate.
Explozia de culori și texturi
Industria cosmetică a prins amploare odată cu apariția primelor campanii publicitare, când Revlon a lansat ”Foc si Gheață” in 1952. Acum, pe langă rujurile roșii apar și cele roz sau coral, în diferite forme, cu texturi cremoase. Dorința femeii de nou, crește, așadar MaxFactor revoluționează piața cosmeticelor prin lansarea luciului de buze. Acesta urma să ofere buzelor un aspect glossy, strălucitor sau natural prin folosirea luciului transparent.
Astăzi, rujul nu mai este un obiect de machiaj exclusivist. Înca din Antichitate, acest element al frumuseții a demonstrat ca se păstrează un simbol al sexualitații, erotismului si seducției. Varietatea nuanțelor si a texturilor oferă posibilitatea oricărei femei să-și pună trăsăturile în valoare. Rujul a devenit cel care face viața femeilor mai frumoasă și nu numai aspectul buzelor.
Scapă imediat de petele de vopsea de pe piele cu un ingredient minune! Trebuie neapărat să încerci și tu...