Antena Căutare

Ce așteptări au clienții, dar și angajații de la afacerea ta

Deschiderea unei afaceri nu reprezintă un pas ușor, iar debutul pe scena antreprenorială implică seriozitate și experiență. Dacă ești la început sau dacă încă pui cap la cap planurile pentru a-ți deschide un magazin, bar, cofetărie sau altele, trebuie să știi ce așteptări vor avea clienții și viitorii tăi angajați. Iată câteva dintre acestea:

Ce așteptări au clienții, dar și angajații de la afacerea ta
Ce așteptări au clienții, dar și angajații de la afacerea ta

Așteptările clienților

Oamenii de pretutindeni apreciază afacerile autentice și managerii implicați direct în toate procesele și serviciile. Desigur, dacă ai o afacere de dimensiuni mai mari sau un lanț de magazine, va fi complicat să te poți ocupa direct de toate departamentele, dar încearcă să-ți lași amprenta pe cele mai importante aspecte ale afacerii. Asigură-te că totul este clar, corect și bine intenționat. Iată câteva lucruri importante pentru clienți:

Cultivarea loialității

În special în cazul unei afaceri care implică un contact direct cu oamenii, precum în cazul unui magazin, cel mai important lucru este loialitatea acestora. Vei reuși astfel să îți faci un renume, dar și să te dezvolți mai ușor. Un magazin de cartier se poate transforma cu ușurință într-un lanț, asta dacă oferi servicii ireproșabile și prețuri bune la produsele pe care le comercializezi. Clienții apreciază ca totul să fie cât mai clar. De exemplu, trebuie să eviți situațiile în care prețurile de la raft diferă de cele de la casă. Acest lucru îi va îndepărta pe clienți și își vor pierde încrederea în serviciile magazinului tău. Prețurile trebuie să fie la vedere, cu ajutorul unor etichete rezistente.

Clienții trebuie să se simtă special mereu, indiferent de natura afacerii tale, așa că angajații care intră în contact cu aceștia vor avea nevoie de abilități excelente de comunicare. Ei vor reuși astfel să creeze o conexiune cu oamenii care îți vizitează afacerea, lucru care te va ajuta să le cunoști mai bine nevoile și să începi să le anticipezi așteptările.

Cunoașterea nevoilor

În cazul unui magazin alimentar, acesta trebuie să conțină cât mai multe produse la mare căutare de către segmentul de clienți pe care îl ai. Este important ca oamenii să găsească ceea ce caută imediat ce trec pragul afacerii tale. O organizare corectă a magazinului îi va ajuta pe clienți să se orienteze mai ușor spre produsele de care au nevoie. De asemenea, stocurile trebuie verificate în fiecare zi pentru a nu ajunge la situația în care clienții trebuie să se îndrepte spre alte magazine pentru a-și face cumpărăturile. Cunoașterea nevoilor nu înseamnă nimic fără îndeplinirea acestora. Trebuie să-ți organizezi și personalul în așa fel încât să fie mereu cineva care asigură buna funcționare pe toate planurile.

Așteptările angajaților

O afacere nu are cum să se dezvolte fără ajutorul angajaților loiali și pasionați de ceea ce fac. Indiferent de domeniu, trebuie să fii atent la așteptările acestora și să încerci mereu să îi faci să se simtă apreciați. Iată câteva dintre cele mai importante aspecte:

Siguranța muncii

Un loc de muncă sigur și un venit stabil sunt cele mai importante aspecte pentru orice angajat. De aceea, trebuie să urmezi toate procedurile legale precum contractul colectiv de munca. Angajații trebuie să se simtă protejați și să poată munci cu toate actele în regulă, fără a li se cere să presteze muncă neplătită sau alte servicii care nu intră în fișa postului. Aceștia se vor dedica muncii lor când vor observa că afacerea este una prosperă și că eforturile lor nu trec neobservate.

Beneficiile și recunoștința

Beneficiile oferite de angajatori încep să facă parte din programele de bază implementate de firme. Fie că este vorba de reduceri sau gratuități în ceea ce privește serviciile medicale private sau bonusuri de performanță, acestea nu ar trebui să lipsească indiferent de afacerea pe care o ai. Chiar dacă ai un număr mai mic de angajați, aceștia trebuie să se simtă apreciați. Ședințele frecvente de feedback și discuțiile deschise sunt câteva dintre metodele prin care poți comunica direct cu aceștia pentru a le transmite cuvinte de laudă sau de mulțumire.

Așadar, o afacere se clădește pe relația pe care o ai cu angajații și clienții. Nu uita că cel mai important aspect stă în cunoașterea așteptărilor lor, încercând să eviți greșelile. Învață cât mai multe despre aceste aspecte înainte de a începe să pui bazele business-ului tău, pentru a nu fi luat prin surprindere.

Sursa foto: pixabay.com

Este cel mai atrăgător antrenor de fitness din lume! Femeile sunt de-a dreptul înnebunite după el- VIDEO... Cum să te bucuri de o iarnă lungă...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x