Femeile vazute la televizor: de la gospodine la pitipoance sau dive
Femei care spala rufe, vase sau fac mancare, femei care ar da orice pentru un par frumos sau femei care cauta barbati cu bani. Acestea sunt principalele ipostaze in care femeile sunt portretizate in mass media si publicitatea din Romania, conform unui raport realizat de Fundatia Centrul Parteneriat pentru Egalitate si Active Watch – Agentia de Monitorizare a Presei. In consecinta, prezenta femeilor e mai vizibila in domenii precum showbiz, mass media, modelling, iar in talk-show-uri, de exemplu, numai un procent de 12% femei ajung sa fie invitate.
Publicat: Miercuri, 07 Septembrie 2011, 00:00 |
Actualizat Sambata, 30 Iunie 2012, 00:29
La televizor, avem urmatoarele stereotipuri: barbatul e asociat cu domeniile "serioase" - politica, administratie publica, afaceri -, in vreme ce femeile sunt portretizate mai ales ca fiind dedicate familiei, mame si sotii
s-au formulat stereotipuri ca femeia trebuie sa-si asume rolul domestic.
In discursul politic, nu se pune accentul pe competente cand vine vorba de femei, discursul e impregnat cu stereotipuri sexiste, accentuandu-se defectul de a fi femeie
Si in publicitate, situatia e similara. Atunci cand nu sunt mame sau sotii, femeile apar ca obiecte sexuale.
Barbatii apar in ipostaze pasive, de obiect al acestei griji, al acestui rasfat. Sau, uneori, vor sa ajute, sugerand cumpararea unei masini de cumparat vase
Jurnalul
Intact Images
Ce trebuie sa contina carnetul de sanatate al animalului de companie?...
Cainele cu cele mai mari urechi din lume...
Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰
Descoperă-i pe Colin Firth și Stanley Tucci în producția premiată Supernova ▶️ Filmul e acum în AntenaPLAY
Citește și