Neville Isdell, care a lucrat nu mai putin de 43 de ani in cadrul Coca-Cola, ocupand pozitiile de presedinte si CEO intre 2004 si 2009, explica ce inseamna sa faci partea dintr-o asemenea corporatie, intr-o carte recent lansata - "Inside coca-Cola: Povestea unui CEO care a construit cel mai popular brand din lume".
Acesta spune ca stia totul despre compania pe care o conducea, mai putin un lucru: formula secreta a bauturii.
"Nu mi-au spus formula. Nici macar nu am insistat sa aflu, pentru ca stiam cat de inchis e sistemul", scrie Isdell, care s-a reintors in fruntea companiei, in 2004, dupa ce iesise la pensie, fiind constient ca gigantul bauturilor racoritoare se afla intr-o situatie dificila.
Din pozitia de CEO, a reusit sa creasca veniturile si moralul angajatilor.
Cum a reusit? "In cele din urma, totul tine de oameni si cum se simt ei venind la munca in fiecare zi". Si stiintele sociale, pe care le-a studiat in facultate, i-au fost de ajutor.
"Am invatat ca nu le poti spune oamenilor sa faca lucruri. Trebuie sa-i convingi sa se schimbe singuri."
Facand o paralela cu "razboiul" dintre Coca-Cola si Pepsi, Isdell vorbeste si despre competitia dintre Statele Unite si china.
"Este o situatie putin diferita, pentru ca vorbim de tari intregi, nu doar companii. Daca Pepsi nu exista, ar fi trebuit inventata, pentru ca numai avand o concurenta puternica, poti creste piata. Acum, lumea isi pune problema cum ne mentinem cota din aceasta piata globala. Este o perspectiva gresita. Trebuie sa ne gandim cum sa lucram impreuna cu China pentru a mari economia globala, asa se creeaza locurile de munca."
Citeste si Finaciarul!
Foto: www.pollsb.com