"Acesta inventie am cesionat-o Universitatii Politehnica Traian Vuia din Timisoara, al carei rector este Nicolae Robu si care m-a ajutat mult in demersul de cercetare, punandu-mi la dispozitie logistica, laboratoarele si sprijinul uman", a spus Davidoni, referindu-se la modulul ecranant pentru calculatoare.
Detinator al unui palmares de necontestat, cu aproape 900 de inventii, inovatii si solutii tehnice, dintre care zece medaliate cu aur si argint in Saloanele de elita in domeniu, de la Geneva, Bruxelles sau Zagreb, Ioan Davidoni a precizat ca a reusit sa monteze cateva zeci de astfel de ecrane pe calculatoarele Politehnicii timisorene, iar comenzile incep "sa curga", deoarece Universitatea "Traian Vuia" a lansat oferta spre toate ministerele doritoare sa achizitioneze acest produs de protectie.
"Chiar cineva de la OSIM a suferit o ruptura de retina din cauza radiatiilor calculatorului. Eu am reusit sa neutralizez total interferenta. E modulul care a fost selectat si pentru Salonul de la Geneva", a afirmat electronistul inventator.
Un modul ecranant produs de Davidoni costa 10 euro bucata, spre deosebire de modulele straine, care sunt oferite la pretul de 100 de euro bucata, si care absorb doar 10% din radiatii si sunt de zece ori mai mari.
Stimulatorul pentru particule subatomice ale combustibililor fosili si nucleari este cealalta inventie pentru care Davidoni a fost premiat la Inventica 2010. Davidoni este convins de faptul ca materia ar fi mult mai eficienta si mai putin nociva, daca ar fi mai pura, curatata de noxele din mediul inconjurator sau spatial.
"Tot ce este pe pamant este supus schimbarilor climatice, inclusiv benzina. (...) Efectul folosirii inventiei mele consta in faptul ca motorul este stimulat, nu se mai aude zgomot la el, iar consumul de combustibil este redus, viteza de acceleratie a motorului este mai mare. La masina fiului meu am vazut ca s-a redus consumul de benzina, de la peste 7 litri la suta de km, la circa 6 litri, adica, o reducere de circa 10%-15%. In ultima perioada, am primit informatii ca economia de carburant a ajuns si pana la 40 de procente. De asemenea, sprintul masinii este foarte mare. Schimbul de ulei, de asemenea, il fac la peste 12-15.000 de kilometri, deoarece se pastreaza, inca, vascozitatea", a explicat Ioan Davidoni.