Cum poți afla dacă datele tale au fost furate în urma scurgerii masive de informații de la Facebook

Experții în securitate cibernetică au dezvăluit public că informațiile personale de la peste 533.000.000 de utilizatori Facebook au fost scurse de hackeri într-un forum online. Cum poți afla dacă și datele tale au fost furate.

Facebook

shutterstock

Cea mai recentă scurgere masivă de date de la Facebook a atras atenția specialiștilor la nivel mondial. Datele care au ajuns în mediul online includ adrese de e-mail, numere de telefon, numele complet, locațiile și zilele de naștere ale utilizatorilor.

Facebook a transmis că scurgerea masivă provine de la o problemă din 2019, care a fost remediată de atunci, relatează Business Insider.

Cu toate acestea, informațiile scurse nu mai pot fi recuperate. Potrivit Axios, 32 de milioane dintre utilizatorii cărora le-au fost preluate datele personale sunt din SUA, 11 milioane din Marea Britanie, iar 6 milioane din India.

Cum poți afla dacă datele de la Facebook-ul tău au fost furate

Datele respective ar putea fi utilizate de infractorii cibernetici pentru a fura identități sau pentru a extorca victimele online, potrivit Hudson Rock, firmă specializată în depistarea infracțiunilor informatice.

Citește și: Ce întâmplă dacă nu accepţi ca WhatsApp să-ți partajeze datele cu Facebook, dar vrei să folosești în continuare aplicația

Facebook cere acces la datele proprii pentru a putea personaliza publicitatea, dar și conținutul astfel încât să urmărești cât mai multe reclame.

”Atunci când internauții se loghează pe o platformă cu reputația Facebook ei au încredere că datele lor personale vor fi tratate cu respectul cuvenit”, spune Alon Gal, reprezentantul firmei Hudson Rock.

CNN a publicat un site care poate ajuta utilizatorii să verifice dacă datele personale le-au fost furate: haveibeenpwned.com. În căsuța indicată se va introduce adresa de e-mail aferentă contului de Facebook, iar algoritimii vor afișa dacă datele au fost scurse sau nu, notează CNN.

Însă, site-ul nu poate arăta cu exactitate, asta pentru că din 533 de milioane de utilizatori afectați, doar pentru 2,5 milioane s-a furat și adresa de e-mail.

Jurnaliștii de la Axios scriu că în ciuda încercării utilizatorilor de a-și publica datele furnizate către Facebook, mai devreme sau mai târziu, acestea vor fi făcute publice.

Facebook se schimbă. Modificarea este valabilă pentru toți utilizatorii

Facebook a anunţat două noi feed-uri de conţinut pentru aplicaţia sa mobilă. Acestea se numesc Favorites (Favoriţi) şi Recents (Recente), urmând să acomodeze, după cum sugerează şi denumirile, postările prietenilor şi entităţilor favorite, respectiv cele mai recente postări, potrivit news.ro.

De asemena, Facebook le va oferi, în curând, utilizatorilor două fluxuri noi, pe lângă cel algoritmic: unul ordonat cronologic, altul compus din persoanele şi paginile favorite.

Pentru Favorites, utilizatorul poate alege până la 30 de persoane şi pagini. Doar conţinutul acestora va fi afişat aici, dar tot pe baza algoritmului care stabileşte ordinea postărilor din newsfeed.

Recents, care va afişa postările de la cele mai noi la cele mai vechi, nu este neapărat o noutate în cadrul Facebook. Aceasta exista şi până acum, ascunsă undeva în secţiunea More, alături de multe altele.

Citește și: Ce platformă de socializare a depăsit Instagramul în România. Peste 4.000.000 de oameni folosesc această aplicație

Ce este nou, este faptul că Recents va fi mult mai uşor de accesat. Atât Recents, cât şi Favorites, vor apărea în aplicaţia Facebook ca două tab-uri noi, lângă newsfeed. Utilizatorul va putea face trecerea între cele trei secţiuni de conţinut cu un simplu swipe orizontal.

Cele două noi tab-uri încep a fi implementate de astăzi în aplicaţia de Android, urmând că utilizatorii de iPhone să le primească peste câteva săptămâni. O menţiune importantă este că oricare din cele două secţiuni noi, Recents şi Favorites, vor dispărea din ecranul principal al aplicaţiei, dacă nu sunt accesate vreme de şapte zile.

Acestea nu vor fi eliminate complet, ci vor fi “ascunse” la More. Vor apărea la loc, în ecranul principal, după ce utilizatorul la va accesa, din nou, de la More.

Ultimele știri