O vorbă din popor spune - măsoară de 3 ori şi taie o dată. Este un principiu care se poate aplica tuturor lucrurilor pe care le facem. De aceea începem astăzi campania „Think Twice” pentru a veni în întâmpinarea tuturor celor care au înţeles să pună sănătatea şi prevenţia pe primul loc.
Astfel, prin campania „Think Twice”, ne propunem să căutăm variante, opţiuni şi surse complete de informare şi să abordăm inclusiv subiecte tabu pentru ca orice decizie pe care o luaţi să vă ajute să minimizaţi riscurile la care sunteţi expuşi.
Considerată până de curând o problemă numai pentru ţările cu venituri ridicate, epidemia obezităţii a cuprins îngrijorător de repede o lume întreagă. Pentru combaterea eficientă a acestui fenomen trebuie ca dialogul să treacă de la acuze la soluţii, iar autorităţile să trateze obezitatea la fel ca bolile cardiace sau cancerul. Mai ales că această boală constituie o povară pentru sistemele de sănătate.
De la alimentele primite cu porţia pe cartelă s-a trecut la abundenţa din hipermarketuri. Românii mănâncă din ce în ce mai mult şi mai haotic. O confirmă și specialiștii.
Pe de altă parte, 8 din 10 copii au conturi pe o reţea de socializare, iar 26% deţin un smartphone de la vârsta de 8 ani. Asta duce la sute de mii de copii care petrec ore întregi pe telefon sau pe calculator.
Un alt risc este reprezentat de anumite substanţe care sunt din ce în ce mai prezente în viaţa noastră.
Însă, aspectul inestetic al corpului nu este singura problemă: „Înseamnă boli cardiovasculare care se instituie mai precoce, înseamnă diabet zaharat de tip 2, o asociere mai mare cu astmul bronşic, cu alergiile, cu tulburări de dinamică sexuală, o maturizare sexuală precoce care duce la stoparea creşterii în înălţime şi nu în ultimul rând, obezitatea se asociază cu multe probleme psiho-emoţionale.”
De aceea, specialiştii ne recomandă să acţionăm imediat ce observăm că începem să acumulăm kilograme în plus. Iar schimbarea trebuie făcută la nivelul întregii familii.
Atât copiilor, cât şi adulţilor le vine cel mai greu să renunţe la zahăr.
De aceea, este foarte important să citim etichetele alimentelor pe care le cumpărăm.
Reducerea riscurilor legate de consum este o preocupare tot mai des întâlnită în industrii dintre cele mai diverse, de la industria alimentară, textilă şi până la cea a tutunului. În acest sens se dezvolta un portofoliu de produse care are scopul de a reduce posibilele efecte nocive la care ne expunem.
Pentru mai multe informații, vă invităm să urmăriți materialul video de mai jos: