Live acumObservator 06
Prime Time 20:30Chefi la cutite Sezonul 9

(P) Top 5 Probleme Cauzate De Statul la Birou

Ni se spune adesea că ducem o viață excesiv de sedentară, adică petrecem pur și simplu prea mult timp așezați pe scaun, de foarte multe ori în fața calculatorului.

Ce probleme pot apărea de la statul la birou

Shutterstock.com

Desigur, asta poate avea daune grave asupra sănătății noastre, așa că hai să vedem ce probleme pot apărea de la statul la birou.

Slăbirea mușchilor

Când stăm jos totată ziua, pur și simplu nu utilizăm destul mușchii fesieri sau ai picioarelor, iar în timp, asta poate duce la probleme grave legate de aceștia.

Pe măsură ce avansăm în vârstă, mușchii noștri slăbesc, iar pentru a combate asta, trebuie să-i menținem activi prin mișcare fizică regulată.

Stând jos toată ziua, mușchii picioarelor o iau în direcția opusă, atrofiându-se, lucru care ne poate pune în pericol echilibrul și sănătatea.

Dureri de spate și afecțiuni lombare

Atunci când stăm la calculator, nu menținem o postură corectă în marea majoritate a timpului. În timp, asta poate produce probleme cu coloana și dureri de spate care ne pot răpune sau pot afecta alte aspecte ale vieții noastre.

Crește riscul problemelor cardiovasculare

Unele studii au arătat că persoanele care stau jos mult au un risc ridicat de probleme cardiovasculare, cum ar fi atacul de cord.

Spre exemplu, un studiu care a monitorizat mai mulți bărbați care petrec 23 de ore pe săptămână stând pe scaun și uitându-se la televizor a arătat că aceștia aveau 63% mai multe șanse de a muri de la o problemă cardiovasculară decât cei care petreceau doar 11 ore făcând asta.

Poate cauza depresie și anxietate

S-ar putea să vă surprindă, dar statul pe scaun poate cauza chiar și probleme de sănătate mentală, cum ar fi depresia sau anxietatea.

O explicație posibilă este că atunci când petrecem mult timp stând pe scaun, lipsesc din viața noastră beneficiile unui stil de viață activ care include sport în mod regulat.

De asemenea, starea noastră mentală poate fi afectată de alte probleme cauzate de statul excesiv pe scaun, cum ar fi diversele dureri ce pot apărea într-un stil de viață sedentar. Aceste dureri pot cauza o stare proastă de spirit.

În același timp, statul pe scaun cauzează dureri și încordări la nivelul șoldurilor, recunoscute de mulți ca un punct de acumulare emoțională. Astfel că niște șolduri încordate pot echivala o stare precară de spirit.

Duce la acumularea kilogramelor

Desigur, asta nu va surprinde pe nimeni, dar atunci când stai pe scaun mult timp, te vei îngrășa mai repede, arată studiile.

Nu doar atât, dar experții ne mai sugerează și că oamenii care petrec mult timp pe scaun au un risc mai ridicat de a acumula kilograme în zona fesieră, a șoldurilor, a coapselor și a mijlocului.

Acestea sunt consierate cele mai periculoase zone de îngrășare, precum și cele mai dificile de controlat.

Totodată, statul pe scaun poate afecta metabolismul, deoarece laterează modul în care corpul nostru arde grăsimi pentur a produce energie.

Cum evităm simptomele neplăcute ale statului pe scaun?

Am vorbim puțin despre ce se poate întâmpla dacă stai prea mult pe scaun, dar acum haide să vorbim puțin și despre ce poți face pentru a combate asta.

Utilizează un standing desk

Un standing desk îți permite să alternezi poziția de lucru și să lucrezi atât în picioare, cât și stând pe scaun, astfel reducând efectele negative ale statului excesiv pe scaun. Conform Ergoliv, unul din cei mai mari producători de standing desks din România, un astfel de birou poate îmbunătăți starea de spirit, sănătatea, și chiar și eficiența angajaților în mod vădit.

Fă sport regulat

Pentru a combate variile efecte negative ale vieții sedentare, asigură-te că faci cât mai multă mișcare în timpul liber. Sporturile precum jogging-ul sau înotul lucrează o bună parte din musculatură în același timp și pot ameliora durerile create de stilul de viață sedentar.

Fă pauze des

Dacă job-ul tău necesită să stai la calculator o bună parte din zi, nu prea ai ce face în privința asta. Dar încearcă să faci pauze pe cât posibil, pentru a-ți întinde mușchii și a pune în mișcare sângele, menajându-ți astfel sănătatea.

Încearcă să te ridici măcar o dată pe oră timp de câteva minute în care să faci o plimbare scurtă prin încăpere și să te întinzi puțin.

Recomandari