Cele 3 știri proaste ale căror protagonist este Dacia:
1.Agenția de evaluare financiară Moody reduce considerabil ratingul Renault, compania mamă a Daciei, plasând-o la statutul de "junk"-nerecomandat pentru ivestiții
Acţiunile Renault au scăzut miercuri, după ce Moody a redus ratingul producătorului auto francez la statutul de „junk” - nerecomandat pentru investiţii - invocând rentabilitate redusă, pe fondul restructurărilor şi al cererii în scădere, relatează Reuters.
Moody a redus ratingul Renault la Ba1, după ce săptămâna trecută compania a înregistrat prima sa pierdere dintr-un deceniu, într-o evoluţie care îi va afecta probabil costurile de finanţare.
Agenţia de rating Standard & Poor a declarat miercuri că a plasat Renault pe CreditWatch Negative, ceea ce înseamnă că ar putea revizui, de asemenea, scăderea actualului rating, BBB minus.
Moody a spus că nu se aştepta ca Renault să revină la marje de operare „sănătoase” pe termen mediu şi a subliniat alte provocări pe care producătorul auto le are, inclusiv investiţiile mari pentru a produce vehicule mai puţin poluante.
2.Renault a suspendat extinderea capacităţii de producţie la uzina Dacia de la Mioveni
Grupul Renault a decis să suspende extinderea capacităţii de producţie la uzina de la Mioveni, care urma să crească de la 350.000 de maşini la peste 400.000 de maşini pe an, în urma unei investiţii de 100 de milioane de euro, scrie Ziarul Financiar.
Proprietarul mărcii Dacia a decis să realizeze numai investiţiile legate de procesul actual de producţie. Decizia a fost luată întrucât piaţa auto la nivel european se va micşora în acest an, iar limitarea emisiilor de dioxid de carbon pune presiune suplimentară pe industrie.
Mai mult, pentru investiţie a fost aprobat şi un ajutor de stat de 25 milioane de euro, care este însă încasat în funcţie de investiţiile realizate. „O parte din investiţia de 100 milioane de euro a fost deja realizată, dar pentru moment am decis să suspendăm creşterea capacităţii. În uzină am instalat linia de presaj de mare viteză. Trebuia să fi investit deja în a doua vopsitorie şi într-o nouă linie de şasiu. Acum au fost implementate, clădirile există, însă în interior am oprit procesele, toate facilităţile. Acestea au fost suspendate“, a declarat Christophe Dridi, directorul general şi preşedintele Automobile Dacia, citat de publicație.
3.Se înregistrează o scădere majoră a înmatriculărilor de automobile Dacia în România
În total, înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut în ianuarie cu 10,49% faţă de ianuarie 2019, atingând un volum de 12.489 unităţi.
În ceea ce priveşte autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în ianuarie 2020 cifra de 34.755 unităţi, o scădere de 3,7% faţă de ianuarie 2019.
Clasamentul pe mărci autoturisme noi, ianuarie 2020, este condus de Dacia, cu 3.570 unităţi (cu o scădere de 32,22% faţă de ianuarie 2019), urmată de Volkswagen cu 1.341 unităţi (cu o creştere de 69,75% faţă de ianuarie 2019), Renault, cu 1.163 unităţi (cu o scădere de 5,52% faţă de ianuarie 2019), Skoda, cu 1.028 unităţi (cu o creştere de 9,83% faţă de ianuarie 2019) şi Hyundai, cu 884 unităţi (cu o creştere de 48,82% faţă de ianuarie 2019).