- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Producător prestigios, cu o lungă tradiție în construcția de automobile, BMW este bine reprezentat pe șoselele din România. Însă fie că este vorba despre modelele mai vechi, ale anilor 90, preferate în special de tineri, fie că vorbim despre modelele fabricate în ultimii ani, există câteva piese componente cunoscute pentru vulnerabilitatea lor.
În cazul în care ești în căutarea unui service auto în București pentru a rezolva problemele BMW-ului tău, s-ar putea ca piesele descrise în paragrafele următoare să fie responsabile pentru disconfortul simțit la volan.
Debitmetrul
Pentru ca mașina să funcționeze la randamentul dorit, motorul trebuie să primească un amestec de benzină și aer într-o proporție constantă, altfel consumul de carburant și emisiile vor crește. Debitmetrul este acea piesă care determină conținutul de aer necesar combustiei optime. Localizat într-un înveliș de plastic între motor și filtrul de aer, el mărește puterea motorului și asigură buna funcționare a mașinii.
Din cauza trepidațiilor din mers, cauzate de multe ori de gropile din asfalt, senzorul debitmetrului se defectează și în acest fel raportul dintre benzină și aer este modificat.
Rulmentul cardan
Cardanul este o piesă întâlnită doar la mașinile cu tracțiune pe spate sau la cele 4x4, având rolul de a transmite rotația de la cutia de viteze la puntea spate. Adesea, rulmentul cardanului cedează înaintea altor componente, din cauza uzurii cauzate de praf, de sărurile de pe carosabil și din cauză că lubrifiantul din interior se pierde treptat.
În faza inițială, defecțiunea se manifestă sub forma unui zgomot permanent, nu foarte deranjant, însă pe măsură ce trece timpul, rulmentul se va face auzit din ce în ce mai tare.
Rezistenţa cu ţepi
Confortul este unul dintre atuurile mașinilor BMW, iar problemele legate de climatizare îți scad întotdeauna gradul de comoditate la volan. Cea mai frecventă defecțiune la sistemul HVAC o reprezintă arderea rezistenței cu țepi, care controlează debitul de aer suflat în habitaclu. În urma arderii piesei, poți experimenta oprirea definitivă a ventilatorului sau rularea sa la cea mai înaltă treaptă. Nu rămâne decât să te pregătești pentru o vizită la service, unde mecanicii îți vor înlocui piesa.
Simeringurile - supapă
Dacă autoturismul pe care îl conduci scoate un fum albicios, o cauză frecventă poate fi amestecul de ulei în benzină, dat de uzura simeringurilor de la supape. Defectarea acestora duce la pierderea uleiului, așadar problema trebuie rezolvată cât mai repede posibil, prin schimbarea întregului set de simeringuri. În caz contrar pot apărea defecțiuni suplimentare, pe lângă faptul că mașina ta va consuma mai mult ulei și va polua mediul înconjurător.
Bucşele grup
La modelele de BMW din seriile E36 - E90 o cauză a zgomotelor neidentificate o reprezintă uzura și desprinderea parțială a bucșelor care prind diferențialul de caroserie. În principiu această defecțiune survine în urma unui stil agresiv de conducere, cu demarări violente. Vei remarca un troncănit atunci când accelerezi, zgomotul evoluând în timp către o trepidație continuă. Este bine să te prezinți cât mai repede posibil la un service auto în cazul în care consideri că ai bucșele grup desprinse.
În concluzie, componentele de mai sus sunt printre cele mai frecvente cauze ale vizitelor neprevăzute la service. Ele apar atât la mașinile vechi, cât și la unele modele mai recente.
Odată cu funcționarea defectuoasă a anumitor componente, în unele cazuri pot apărea complicații. De aceea este indicat să rezolvi problemele la service atunci când le observi, pentru a economisi bani pe termen lung.
Oficial, s-a dat startul programului Rabla 2019. Prima de casare rămâne 6.500 de lei, dar cresc bonusurile... Șmecheria momentului! Cum obții banii din programul Rabla, chiar dacă nu ai o mașină veche...