Nu-i vorba numai despre aspect. Ce e dedesubt conteaza la fel de mult. Pe scurt: Quattro Concept se bazeaza pe sasiul RS5, dar ampatamentul este scurtat cu 150 mm, asemanator cu Sport Quattro din ‘83.
Panourile din material usor si un interior golas ajuta la coborarea masei la doar 1.300 kg. La fel ca ur-Quattro. Si in loc de V8-ul de pe RS5 si DSG-ul cu sapte trepte, are o combinatie mai usoara: motor turbo cu cinci cilindri si cutie manuala - la fel ca originalul.
Designerul Quattro a fost Wolgang Egger. O informatie interesanta: cand era la Alfa Romeo, el a desenat proiectul 8C Competizione, care a fost produs in editie limitata. Asa ca stie ce face si am vorbit cu seful lui, CEO-ul Audi Rupert Stadler. E foarte nerabdator.
O viziune moderna asupra abordarii clasice. Insa prizele asimetrice de pe capota, fasia neagra dintre stopuri, eleronul din spate si chiar si instrumentele cu cadrane digitale sunt toate plecaciuni in fata inaintasului. Forma montantului spate este retro si ea, insa Egger spune ca va fi relevanta pentru viitoarele modele Audi si pe urma sunt acele detalii facute, in cuvintele lui Egger, cu dragoste.
Logoul Audi este stantat pe montantul din spate. Farurile functioneaza in intregime cu LED-uri, iar lumina straluceste prin doua fante verticale. Cand pornesti masina, acestea se rotesc pana in pozitie orizontala. Ca si cum masina ar deschide ochii, intelegi?
Sursa: Top Gear
VIDEO! Cursa campionilor: Sfarsit in zid pentru Kovalainen... FOTO! Aniversare Audi Quattro cu un concept nou-nout...