Un mini-SUV ce ar semăna cu un Renault Captur. Așa ar putea arăta prima mașină electrică Dacia.
Prezentat la Salonul Auto de la Shanghai, Renault City K-ZE este un mini-SUV complet electric pregătit pentru traficul urban, cu design foarte apropiat de modelul Captur.
Vehiculul produs în China, rezultatul asocierii eGT New Energy Automotive, între Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi şi producătorul local Dongfeng, ar putea servi drept şablon pentru un viitor model full-electric lansat sub brandul Dacia. În acest moment, pe piața asiatică, Renault City K-ZE este livrat cumpărătorilor la un preț de aproximativ 7.200 euro.
Thierry Bolloré, CEO al Groupe Renault, a explicat că obiectivul companiei este de a livra până în 2022 aproximativ 550.000 de vehicule electrice anual, modelul Renault City K-ZE urmând să aibă să joace un rol important în îndeplinirea target-ului.
Renault City K-ZE măsoară 3,74 metri lungime, 1,58 metri lăţime şi 1,48 metri înălţime, fiind mai mic dezât modelul Zoe. Automobilul are ampatamentul de 2.423 mm şi 300 litri spaţiu de încărcare. Garda la sol este de 150 mm (comparabilă unui model Dacia Logan), K-ZE fiind gândită pentru a funcţiona ca maşină de oraş uşor de condus şi parcat.
Echipat cu un acumulator de 26.8 kWh, Renault City K-ZE promite până la 250 Km de autonomie şi suficientă acceleraţie pentru plecările de la semafor. Însă navetiştii cei care locuiesc la periferia oraşelor ar putea fi incomodaţi de viteza maximă limitată electronic la 105 km/h. Cu o putere de numai 45 cp, motorul electric instalat pe Renault City K-ZE nu este neapărat comparabil unui motor cu ardere internă de putere similară, cuplul mare dezvoltat începând cu turaţii foarte reduse şi acceleraţia constantă asigurând un comportament foarte bun la viteze de oraş, potrivit go4it.ro.
Versiunea europeană a City K-ZE ar putea avea un cost substanţial mai mare, legislaţia mult mai strictă obligând includerea mai multor sisteme de siguranţă care nu se regăsesc pe modelul asiatic.
Lansat sub brandul Dacia, costurile ar putea fi reduse prin unele concesii pe partea de finisaje şi dotări neesenţiale.
Prima mașină electrică Dacia ar putea avea un preș mai mic decât întâlnim la modelul Duster Prestige, dar mai mare decât al un model Logan/Sandero bine echipat, costul acumulatorilor Li-ion reprezentând o proporţie semnificativă din preţul vehiculului.