Doua dintre cele mai mari companii producatoare de automobile din lume, Renault si Nissan, care in prezent sunt unite intr-o alianta doar printr-un schimb de actiuni, ar putea merge mai departe cu legatura dintre ele prin crearea unei structuri comune, de tip holding, dupa cum a afirmat presedintele ambelor companii, Carlos Ghosn, citat de Automotive News.
Acesta a spus ca evolutia catre acest tip de business ar putea avea loc intr-un interval de doi pana la trei ani.
Afirmatiile lui Ghosn sunt influentate de actionarii celor doua companii, in special de cei ai Renault, care au fost nemultumiti la ultimul bilant prezentat de Ghosn, cand a facut public si planul sau pentru urmatorii sase ani. Investitorii, printre care statul francez, care detine o cota de 15%, s-au aratat deranjati de structura greu de inteles a finantelor celor doua companii.
Practic, Renault, care este proprietarul a 44% din actiunile Nissan, are blocat un capital de circa 15 miliarde de euro in aceste actiuni, in timp ce capitalizarea sa proprie nu se ridica decat la aproximativ 13 miliarde de euro.
Propunerea venita urmareste diminuarea volumului de actiuni si eliberarea de capital, simultan cu crearea acestei structuri comune, prin care sa se intareasca legaturile dintre cele doua entitati, astfel incat Renault sa nu piarda controlul companiei japoneze si, in plus, sa continue sa beneficieze de avantajele generate de alianta.
Deocamdata, Ghosn a sugerat sa fie protejate structurile actuale de actionari si, implicit, interesele acestora, inclusiv prin mentinerea pe burse a celor doua companii, eliminand astfel posibilele speculatii privind o eventuala fuziune intre Renault si Nissan pe termen scurt sau mediu.
Tot articolul, in Financiarul
VIDEO! Spargatori de masini, cu telecomanda... C-Zero, modelul 100% electric de la Citroen...