Vești bune pentru toții șoferii! S-a decis: Cum poți obține un duplicat al cărții de identitate a vehicului în cazul pierderii, furtului sau distrugerii! De acum, totul este mult mai simplu. Ce trebuie să faci
Șoferii care și-au pierdut cartea de identitate a mașinii sau care din neatenție o pot pierde au acum posibilitatea să obțină un duplicat mai rapid. Din fericire această procedură a fost simplificată, astfel șoferii vor putea economisi timp și bani.
CIV conţine atât datele tehnice, cât şi datele proprietarilor succesivi ai vehiculului şi este unul dintre cele mai importante documente eliberate de Registrul Auto Român (RAR). De aceea este recomandată păstrarea acestuia într-un loc sigur, pentru a fi evitate pierderea, furtul sau deteriorarea. Totuşi, în situaţia în care, dintr-un motiv sau altul, proprietarul vehiculului rămâne fără CIV, trebuie să solicite un duplicat al acestuia la RAR.
Preţul pentru eliberarea unui duplicat al CIV este 200 de lei, iar pentru obţinerea acestuia nu sunt necesare nici programarea şi nici prezentarea vehiculului la RAR.
Actele necesare obţinerii unui duplicat al cărţii de identitate a vehiculului sunt:
– o cerere de activitate RAR, o solicitare pentru eliberarea unui document nou; cererea se va completa de către solicitant, pe propria sa răspundere şi va fi semnată în prezenţa angajatului RAR care efectuează prestaţia;
– actul de identitate al solicitantului;
– documente care atestă calitatea de deţinător a solicitantului (act de vânzare-cumpărare, factură, act de adjudecare etc.), dacă solicitantul nu este cel care figurează ca deţinător în evidenţele autorităţii de înmatriculare.
– dacă solicitantul nu este deţinătorul vehiculului (persoană fizică), sau dacă deţinătorul este persoană juridică, este necesară prezentarea actului de reprezentare (împuternicire notarială, dacă deţinătorul este persoană fizică sau delegaţie, dacă deţinătorul este persoană juridică). Procura notarială trebuie să specifice expres dreptul de a solicita şi de a ridica duplicatul CIV de la RAR, fiind precizat obligatoriu şi numărul de identificare al vehiculului.
Delegaţia trebuie să conţină datele de identitate ale reprezentantului deţinătorului, să identifice vehiculul prin numărul său de identificare (seria de şasiu sau caroserie), să specifice care este prestaţia pentru care s-a emis delegaţia (eliberare duplicat al cărţii de identitate), să poarte număr de înregistrare şi să fie semnată (şi ştampilată, dacă este cazul) de către emitent.
Începând din 16 iulie 2018, în conformitate cu prevederile Legii nr. 109/2018, pentru obţinerea duplicatului CIV este obligatorie prezentarea vehiculului la RAR în vederea identificării sale.
Există toate şansele ca RAR să elibereze duplicatul în aceeaşi zi.
Până de curând, procedura de acordare a duplicatului presupunea ca deţinătorul să se prezinte la RAR, unde primea două formulare. Cu unul dintre acestea trebuia să se prezinte la Monitorul Oficial, unde anunţa pierderea documentului, iar cu cel de-al doilea la autoritatea de înmatriculare, de unde primea avizul pentru eliberarea duplicatului CIV. Abia apoi se ajungea din nou la sediul RAR, pentru a ridica documentul. Toată această procedură putea dura circa 48 de ore, spune Capital.