Pe lângă schimbarea anvelopelor, șoferii auto nu trebuie să uite de reviziile periodice. Specialiștii recomandă schimbarea cauciucurilor de vară cu cele de iarnă atunci când temperaturile scad sub 7 grade. Astfel, veți împiedica derapajul pe o șosea după ce a plouat sau a nins.
Mulți români au luat cu asalt service-urile auto înainte de a pleca în mini vacanță, fie pentru a le echipa corespunzător pentru vreme geroasă, fie pentru revizie. Unii dintre clienți au dorit și un test de baterie pentru a verifica puterea acesteia, mai ales în perioada în care vremea se răcește, dar și verificare bujiilor.
Un alt detaliu de care șoferii trebuie să țină cont este înlocuirea soluției normale de parbriz cu soluție de parbriz de iarnă pentru a preveni înghețarea acesteia în instalație. Este indicate folosirea unei soluții de parbriz rezistentă până la -35 de grade pentru a evita înghețarea ei și afectarea instalației de curățat parbrizul.
Înainte de instalarea sezonului rece, specialiștii recomandă șoferilor să își verifice bateria autoturismelor printr-un test de baterie care durează 2-3 minute. Aceste verificări foarte simple și de scurtă durată nu sunt nici costisitoare și îi scapă pe șoferi de necazuri în traffic, mai ales atunci când temperaturile scad mult sub 0 grade Celsius.
Pentru curățarea parbrizului înghețat dimineața, când s-a depus chiciura sau pur și simplu a înghețat condensul, mulți șoferi folosesc o racletă sau poate o soluție pentru dezghețat geamurile auto. Profeșioniștii recomandă folosirea unei soluții speciale, care se găsește cu ușurință în benzinării, pentru a preveni zgârierea geamurilor cu racleta.
De asemenea, dacă șoferii nu se grăbesc, pot porni căldura în mașină pentru câteva minute, iar gheața de pe geamuri se va topi încet. Frunzele uscate care se adună la parbriz trebuie curățate pentru că altfel riscă să se înfunde scurgerea, iar atunci când plouă apa nu mai are pe unde se scurge. Din nefericire, va ajunge să se scurgă în mașină, iar mocheta se poate îmbiba.