Cx: 0,285 - Bate vântul, noul Opel Astra nu rezistă

Mai scurt, mai scund, mai economic şi mai agil. Noul Opel Astra este mai scurt cu circa 5 cm și mai scund cu 2,5 cm față de modelul actual.

Mai scurt, mai scund, mai economic şi mai agil. Noul Opel Astra este mai scurt cu circa 5 cm și mai scund cu 2,5 cm față de modelul actual. Iar, în urma testelor efectuate în tunelul aerodinamic ultramodern al Universităţii din Stuttgart, constructorul din Rüsselsheim a anunțat că noul model Opel compact se numără printre cele mai aerodinamice din clasa sa, având un coeficient aerodinamic (Cx) de 0,285. Pentru a sublinia evoluția, merită amintit că, acum 30 de ani, la lansarea sa în 1984, Kadett E GSi era cel mai aerodinamic hatch din lume, cu un coeficient aerodinamic de 0,30.

„Noul Astra este acum mai aerodinamic ca niciodată. Coeficientul său aerodinamic este mai bun decât cele mai bune valori obţinute de modelul anterior. Am obţinut câteva date importante în urma testelor pe care le-am desfăşurat în tunelul aerodinamic ultramodern al Universităţii din Stuttgart cu care colaborăm de mai mulţi ani”, a declarat Reiner Weidemann, directorul departamentului de aerodinamică din cadrul Opel. „Acestea ne-au ajutat să facem din noul Astra cel mai aerodinamic autovehicul compact produs vreodată de Opel”, a adăugat Weidemann.

Arta obţinerii unor performanţe aerodinamice exemplare se concentreză pe atenţia acordată detaliilor. Inginerii au decis să lase acoperişul noului Astra să „curgă” lin spre spate, pentru a reduce rezistenţa la înaintare. Spoilerul spate delicat are rolul unei margini de separare eficiente, care taie fluxul de aer în partea superioară, fără a crea curenţi de aer neplăcuţi. Chiar şi montantul „C”, cu marginile sale mici, a fost conceput pentru a direcţiona fluxul de aer într-un mod mai eficient decât în cazul modelului anterior Astra, reducând astfel coeficientul aerodinamic.

De asemenea, inginerii au reuşit să aducă noi îmbunătăţiri prin reproiectarea părţii inferioare a caroseriei. Spre deosebire de mulţi alţi producători auto, Opel a hotărât să nu folosească panouri pentru întreaga parte inferioară a caroseriei. În schimb, toate componentele au fost examinate şi reproiectate pentru a asigura un flux mai bun de aer. Partea inferioară a caroseriei are acum structuri şi un suport pentru baterie aerodinamice, noua punte spate este mai ridicată faţă de cea a modelului Astra anterior, ne mai constituind astfel un obstacol pentru aerul direcţionat sub autovehicul.

Toate aceste măsuri joacă un rol esenţial în obţinerea valorilor aerodinamice exemplare. În cifre, cea mai ecologică versiune a modelului Astra anterior avea un coeficient aerodinamic de 0,325. Versiunea de bază a noului Astra are un coeficient aerodinamic remarcabil de numai 0,285. Chiar şi modelul diesel cu transmisie automată din noua generaţie, cu jante de 18", este mai bun din acest punct de vedere decât cea mai aerodinamică versiune a modelului anterior, cu un coeficient aerodinamic de 0,31. Şi aceasta nu este totul – în viitor este planificată construcţia unei versiuni ecoFlex şi mai aerodinamice şi mai economice.

Machiaje de Halloween. Cum să te deghizezi la tine acasă
Halloween-ul a prins din ce în ce mai multă popularitate la noi în țară. Deși este o...
Horoscopul zilei de 21 octombrie 2021. Berbecii trebuie să fie sinceri cu cei din jur. Află ce se întâmplă cu zodia ta
Horoscopul zilei de 21 octombrie 2021 îi sfătuiește pe nativii din zodiac să nu se...
Parteneri
Tartă cu dovleac copt și nuci. Desertul parfumat al toamnei
Unul dintre cele mai simple, delicioase și aromate deserturi de toamnă este rețeta de tartă cu dovleac copt și nuci. Crusta crocantă din aluat fraged umplută cu o cremă de dovleac copt și un decor frumos din nuci cu semințe de dovleac, transformă acest desert într-un spectacol de toamnă minunat.
Catine.ro
Ultimele știri