Desi in Europa de Vest (ca sa nu vorbim despre SUA) cutia automata nu mai este de mult un moft, ci o normalitate, in Romania diferentele de pret au tinut deoparte cumparatorii de masini din segmentele medii si entry de acest detaliu atat de util in circulatia urbana. Chevrolet e unul dintre producatorii care mizeaza pe vanzari in aceasta nisa si a introdus in gama sedanului Cruze versiunea cu cutie robotizata a motorului 2.0 diesel.
Combinatia rezultata sporeste inainte de toate confortul acestei masini, oferind soferilor lenesi posibilitatea sa nu mai faca nici macar efortul schimbarii treptelor, dar, dincolo de comoditate, aduce o economie insemnata de carburant prin utilizarea in permanenta a raportului de demultiplicare cel mai potrivit.
Confort
Testat de noi in echiparea LT, care inseamna cam tot ceea ce are nevoie un proprietar de masina, la care s-au adaugat optionalele trapa, navigatie si piele, masina a demonstrat ca poate oferi suficient confort comparabil cu clasa medie, la un pret la care, de obicei, limuzinele din segmentul superior abia incep.
Mai intai, cateva cuvinte despre interior, care, spre deosebire de cel „basic", nu mai are insertia textila pe bord. Asta ii confera un aspect mult mai elegant, insa culoarea gri a pielii si, mai ales, a plasticului de bord poate duce la o senzatie de ieftin. Compenseaza, din fericire, consola centrala, cu comenzile multimedia si navigatia. Materialul negru glossy si arhitectura consolei sunt foarte placute si ergonomice.
Conexiunea line si USB se regaseste in cotiera, iar spatiile mediane, in ciuda consolei care se prelungeste, acopera necesitatile: telefon mobil, doua pahare, alte mici obiecte. Si bancheta spate plus portbagajul sunt generoase, cel din urma beneficiind de un sistem istet de deschidere din telecomanda.
Performante
Motorizarea 2.0 litri diesel este cea in varianta maxima de putere, 150 CP, cu mult cuplu si dispozitie pentru acceleratii prompte si un regim intens de functionare. Singurul defect este zgomotul prea mare pentru o limuzina. Cea mai mare calitate este consumul, o valoare reala obtinuta in trafic intens si mixt fiind de aproximativ 8 litri/100 km. Cutia de viteze, esenta acestui test, are la randul ei o serie de calitati si un dezavantaj, destul de subiectiv. Avantajele tin de confort, de functionarea lina si mai ales de contributia decisiva la consumul redus.
Partea neplacuta tine de timpul necesar schimbarilor de trepte si mai ales cand vorbim despre retrogradari, atat de necesare in depasiri si demaraje in viteza. Daca am fi rautaciosi, am putea spune ca in timp ce cutia schimba treptele poti rezolva un rebus. Utilizarea in regim manual, secvential, nu imbunatateste prea mult lucrurile, dar lasa senzatia ca lucrurile se misca mai repede. Marele castig este absenta smuciturilor specifice cutiilor automate, ceea ce ajuta, in final, la cresterea confortului.
Dotari
Chevrolet Cruze ramane in echiparea standard o alegere foarte buna, mai ales in Programul „Rabla", avand motorizari Euro5 pe benzina (taxe de poluare zero) aer conditionat, 6 airbaguri, ESC (similar ESP), sistem de control al tractiunii (TCS), geamuri electrice fata, oglinzi electrice cu incalzire, radio CD cu MP3 si altele. Mai are si 5 ani garantie si 5 stele EuroNCAP cu cel mai bun punctaj din istoria acestor teste la impact frontal si lateral.
Motorul 2.0 diesel cu cutie automata e disponibil doar in echiparea LT, testata de noi, al carei pret este de 18.390 de euro, cu TVA, sau 15.690 de euro cu tot cu 3 cupoane „Rabla". Dotarile in plus includ jante de aliaj si pneuri de 17, faruri de ceata, climatronic, computer de bord si cruise control, senzor de ploaie, lumini automate, magazie de CD-uri si alarma. Dotarile optionale amintite, piele, navigatie si trapa, mai costa aproximativ 2.000 de euro.
Detalii tehnice
Motor: 2.0 diesel AT
Putere maxima: 150 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 320 Nm/2.000 rpm
Viteza maxima: 205 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 9,9 s
Consum mediu: 6,7 l/100 km
Lungime: 4,59 metri
Latime: 1,78 metri
Inaltime: 1,47 metri
Pret: 18.390 euro