Antena Căutare

DRIVE TEST: Nissan Juke - o jucarie simpatica si extravaganta

Foarte putine automobile au avut parte de aprecieri unanime inca din primele momente. Nissan Juke este unul dintre ele, iar cele mai multe dintre argumentele initiale au ramas in vigoare la aproape un an de la prima aparitie in public.

Segmentul monovolumelor mici, de clasa B, nu este tocmai nou, desi nu au trecut prea multi ani de cand a­ceas­ta specie a aparut in Europa pe scara larga. Inspirati de creste­rea in­teresului pentru acest gen de ma­sini, dar obligati de traditia proprie sa nu abandoneze definitiv ideea de SUV, cei de la Nissan au gasit un com­promis foarte interesant pentru europeni, combinand un sasiu de clasa B cu ideea de mini-SUV si chiar MPV, desi oficial este evitat acest acronim. A iesit un crossover in mi­niatura, unul dintre cele mai mici, teoretic, si aparent unul inovator.

Practic, cea mai buna comparatie se poate face cu versiuni ale supermini-urilor tra­ditionale transformate in crossovere: VW CrossPolo, ca sa nu mai vorbim despre Dacia Sandero Step­way, iar pe zona premium Mini Countryman. Nu in ultimul rand, Fiat Panda 4x4 a reprezentat un „cross" din segmentele mici extrem de iubit de public. Din zonele de SUV avem cei mai potriviti repre­zentanti sub numele de Suzuki SX4 si varianta italiana, Fiat Sedici. Dar, daca prima categorie se incadra in limitele clasei B (supermini), cele din urma depasesc 4 metri si sunt mai degraba compacte, dar unele foarte mici (4,11 metri).

2010/12/11//161119-nissan_juke2.jpg

Design si confort

Articolul continuă după reclamă

Designul nonconformist am pu­tea spune ca incepe odata cu cele trei perechi de faruri, de fapt patru faruri si doua proiectoare, lasand impresia ca sunt doua masini ase­zate una peste alta. La fel se intam­pla si cu ari­pile extrem de bombate, de parca ju­matatea unui ve­hicul mai lat a fost folosita pentru a atasa habitaclul de la un turism mai mic. Aspectul rezultat este foar­te agresiv, foarte barba­tesc, sugerand o stabilitate de invidiat si abilitati sportive. La partea din spate, hatchback-ul are o linie inclinata la aproape 45 de grade, pentru a nu tulbura nota generala a stilului, pierzand insa din acest motiv destul spatiu din portbagaj (251 l).

Performante

Motorul testat a fost un 1.6 benzi­na, aspirat. Un motor care a fost ajustat pe alocuri pentru a genera 117 CP si care reuseste sa fie viabil pentru ca beneficiaza de o carose­rie extrem de usoara, putin peste 1,1 tone. Impe­re­cheat cu o cutie cu 5 trepte, intreg ansamblul reuseste sa ofere un comportament vioi masi­nii, dar fara sa faca minuni, avand un cuplu de numai 158 Nm. Tehno­logia Nissan Dynamic Con­trol, cea care permite se­tarea in 3 regimuri diferite a ru­larii (eco, normal si sport), este controlata prin afisajul despre care vorbeam mai sus, cu butoane duale.

Detalii tehnice


Motor: 1.6 benzina
Putere max.: 117 CP/6.000 rpm
Cuplu max.: 158 Nm/4.000 rpm
Viteza max.: 178 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 11 s
Consum mediu: 6,3 l/100 km
Lungime: 4,13 metri
Latime: 1,76 metri
Inaltime: 1,56 metri
Pret: 15.490 euro

Citeste articolul complet in Saptamana Financiara!

Masina lui Flinstone, pe drumurile moderne... Dacia ar putea lansa anul viitor 3 modele noi: o masina de oras, un monovolum si o autoutilatara...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 31 octombrie 2024. Andreea și Andra au câștigat suma de 25 000 lei
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 31 octombrie 2024. Andreea și Andra au câștigat suma de 25 000 lei Joi, 31.10.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x