Segmentul monovolumelor mici, de clasa B, nu este tocmai nou, desi nu au trecut prea multi ani de cand aceasta specie a aparut in Europa pe scara larga. Inspirati de cresterea interesului pentru acest gen de masini, dar obligati de traditia proprie sa nu abandoneze definitiv ideea de SUV, cei de la Nissan au gasit un compromis foarte interesant pentru europeni, combinand un sasiu de clasa B cu ideea de mini-SUV si chiar MPV, desi oficial este evitat acest acronim. A iesit un crossover in miniatura, unul dintre cele mai mici, teoretic, si aparent unul inovator.
Practic, cea mai buna comparatie se poate face cu versiuni ale supermini-urilor traditionale transformate in crossovere: VW CrossPolo, ca sa nu mai vorbim despre Dacia Sandero Stepway, iar pe zona premium Mini Countryman. Nu in ultimul rand, Fiat Panda 4x4 a reprezentat un „cross" din segmentele mici extrem de iubit de public. Din zonele de SUV avem cei mai potriviti reprezentanti sub numele de Suzuki SX4 si varianta italiana, Fiat Sedici. Dar, daca prima categorie se incadra in limitele clasei B (supermini), cele din urma depasesc 4 metri si sunt mai degraba compacte, dar unele foarte mici (4,11 metri).
Design si confort
Designul nonconformist am putea spune ca incepe odata cu cele trei perechi de faruri, de fapt patru faruri si doua proiectoare, lasand impresia ca sunt doua masini asezate una peste alta. La fel se intampla si cu aripile extrem de bombate, de parca jumatatea unui vehicul mai lat a fost folosita pentru a atasa habitaclul de la un turism mai mic. Aspectul rezultat este foarte agresiv, foarte barbatesc, sugerand o stabilitate de invidiat si abilitati sportive. La partea din spate, hatchback-ul are o linie inclinata la aproape 45 de grade, pentru a nu tulbura nota generala a stilului, pierzand insa din acest motiv destul spatiu din portbagaj (251 l).
Performante
Motorul testat a fost un 1.6 benzina, aspirat. Un motor care a fost ajustat pe alocuri pentru a genera 117 CP si care reuseste sa fie viabil pentru ca beneficiaza de o caroserie extrem de usoara, putin peste 1,1 tone. Imperecheat cu o cutie cu 5 trepte, intreg ansamblul reuseste sa ofere un comportament vioi masinii, dar fara sa faca minuni, avand un cuplu de numai 158 Nm. Tehnologia Nissan Dynamic Control, cea care permite setarea in 3 regimuri diferite a rularii (eco, normal si sport), este controlata prin afisajul despre care vorbeam mai sus, cu butoane duale.
Detalii tehnice
Motor: 1.6 benzina
Putere max.: 117 CP/6.000 rpm
Cuplu max.: 158 Nm/4.000 rpm
Viteza max.: 178 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 11 s
Consum mediu: 6,3 l/100 km
Lungime: 4,13 metri
Latime: 1,76 metri
Inaltime: 1,56 metri
Pret: 15.490 euro
Citeste articolul complet in Saptamana Financiara!
Masina lui Flinstone, pe drumurile moderne... Dacia ar putea lansa anul viitor 3 modele noi: o masina de oras, un monovolum si o autoutilatara...