Live acumFilm: Jaf in stil italian
Prime Time 20:00Film: Homefront: Orasul fara legi

FABULOS! 12 metri lungime, locuri mai multe și prize pentru încărcare! Așa ar putea arăta noile autobuze din București!

Mai multe autorităţi publice locale de talie medie din România vor să achiziţioneze autobuze electrice prin accesarea unor fonduri europene în viitorul apropiat, a declarat Gabriel Stanciu, director general al grupului Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova, pentru News.ro. Acesta spune că a purtat deja discuţii cu primării din ţară, însă nu şi cu primăria Capitalei.

Mai multe autorităţi publice locale de talie medie din România vor să achiziţioneze autobuze electrice prin accesarea unor fonduri europene în viitorul apropiat, a declarat Gabriel Stanciu, director general al grupului Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova, pentru News.ro. Acesta spune că a purtat deja discuţii cu primării din ţară, însă nu şi cu primăria Capitalei.

Stanciu participă zilele acestea la expoziţia Busworld din Belgia, unde Alstom a lansat autobuzul electric Aptis.

Oficialul Alstom spune totodată că mai multe capitale europene vor interzice în următorii ani vehiculele pe carburanţi, iar viitorul aparţine vehiculelor cu zero emisii, cele electrice.

„Sunt foarte multe oraşe de talie medie care au în plan să achiziţioneze autobuze electrice pe fonduri europene. Am avut deja câteva întâlniri cu autorităţi din aceste oraşe, din toată ţara. În Bucureşti, ca de altfel în oraşele mari din România, nu am avut încă discuţii concrete, însă aşteptăm ca acest lucru să se întâmple curând”, a declarat Stanciu, fără a preciza despre ce oraşe de talie medie este vorba.

El afirmă că în oraşele de talie medie, oamenii sunt mai convinşi să achiziţioneze astfel de vehicule.

Potrivit reprezentantului Alstom, cel mai probabil anul viitor aceste autorităţi locale vor depune dosarele de finanţare, pentru ca abia în 2019 să se organizeze licitaţiile pentru achiziţia de autobuze electrice.

„Estimez că primele autobuze electrice vor fi livrate în cadrul acestui program de finanţare cel mai devreme în a doua jumătate a lui 2019 sau chiar la începutul lui 2020”, a adăugat el.

În opinia sa, pe termen mediu, în Europa, în ceea ce priveşte mijloacele de transport în comun, viitorul aparţine autobuzelor electrice.

„Din câte ştiu, până acum a fost organizată o singură licitaţie pentru autobuze electrice, la Cluj. Deocamdată nu s-a conturat o idee precisă despre specificaţiile tehnice ale unui astfel de produs. Există însă fonduri europene pentru achiziţia de astfel de vehicule. Ultima tendinţă în Europa este spre un mijloc de transport în comun ecologic şi cu precădere electric şi cu costuri de operare scăzute pe termen lung”, a declarat Gabriel Stanciu.

În plus, multe oraşe mari europene au luat decizia ca, de la un moment dat încolo, să interzică total vehiculele cu tracţiune bazată pe motoare termice.

Acesta precizează că un alt avantaj este faptul că autobuzul este prietenos cu mediul, iar costurile de mentenanţă sunt mult mai scăzute.

Alstom a lansat zilele acestea la expoziţia Busworld din Belgia autobuzul electric Aptis, proiectul fiind inspirat de tramvaiele companiei.

„Nu se compară cu nimic din ce există pe piaţă, baza tehnică e total diferită. Este un autobuz electric derivat dintr-un tramvai”, spun oficialul Alstom.

El consideră totodată că, cel puţin în cazul Capitalei, ar fi ideală achiziţia de autobuze şi tramvaie electrice care să aibă la bază aceeaşi tehnică de alimentare electrică, pentru ca investiţia să fie mult mai bine dimensionată.

Politicile ţărilor europene încurajează trecerea de la vehiculele pe motorină la cele care funcţionează pe bază de energie nepoluantă. În general, cererea de mijloace de transport fără emisii este în creştere.

”Autobuzele electrice vor constitui o tehnologie esenţială pentru transportul urban în următorii 10 - 20 de ani, ca fiind una dintre soluţiile de înlocuire a autobuzelor care funcţionează pe motorină. Numeroase ţări şi oraşe au proiecte de înlocuire a flotei lor de autobuze. Până în anul 2035, în majoritatea reţelelor de transport ale oraşelor din Europa ar trebui să circule autobuze electrice”, spun reprezentanţii Alstom.

Autobuzul are patru roţi manevrabile faţă de două la alte autobuze şi oferă o economie de 25% la suprafaţa ocupată în curbă.

Sunt necesare circa şase ore pentru reîncărcarea la 100%, autobuzul are o capacitate de până la 95 de persoane şi are 12 metri lungime, potrivit companiei.

Vehiculul are o autonomie până la 200 km, iar durata de viaţă a unei baterii este de şapte ani.

Recomandari