Antena Căutare

FOTO! Nissan X-TRAIL s-a facut mai mare

Cea de-a doua generatie a lui X-TRAIL a primit in vara anului trecut un binemeritat facelift. Sensibili la criticile legate de designul original, responsabilii Nissan au intervenit cu bisturiul exact acolo unde si-ar fi dorit clientii, iar rezultatul este ca X-TRAIL se infatiseaza acum ca un model aproape nou, ce aduce mai mult cu Pathfinder decat cu stramosul sau direct.

In principiu, caroseria este cam aceeasi, dar redesenarea grilei frontale, spoilerului, farurilor fata, luminilor spate, franei cu LED si jantele noi de 17 sau 18 inch, cu sapte si zece spite, te poate face sa crezi ca ai de-a face chiar cu o generatie noua a SUV-ului crossover. In plus, modelul testat a fost echipat si cu faruri bi-xenon. Rezumand, aducerea masinii la nivelul celui de-al doilea deceniu din secolul XXI reprezinta un salt indiscutabil fata de modelul de baza.

Nu numai aspectul sau s-a schimbat, ci si dimensiunile au acum alte proportii. Chipul nou pe care l-a capatat vehiculul a adus cu sine si marirea lungimii si inaltimii cu 10 mm. Teoretic insesizabila, diferenta este cumva perceputa de ochiul uman. Poate e doar autosugestie, dar X-TRAIL facelift chiar pare o idee mai mare. Senzatia este amplificata si la interior, unde pasagerii beneficiaza acum de un spatiu mare pentru picioare, desi oricum se statea lejer si inainte. Noutatile sunt numeroase in habitaclu: de la o avalansa de culori si materiale plastice noi la regandirea totala a instrumentelor de bord.

2011/01/16//177323-nissan-x-trail-2.jpg

Ecranul multifunctional pentru computer, navigatie, sistem audio etc. este de efect, iar informatiile complete, de fapt la nivelul aceluiasi Pathfinder de care aminteam mai sus. La ce puncteaza in continuare X-TRAIL: spatiile de depozitare, care sunt mai numeroase decat la oricare concurent. Astfel, exista spatii pentru recipiente in ambele parti laterale ale bordului.

Articolul continuă după reclamă

De asemenea, intre cele doua locuri din fata, in dreptul consolei centrale, apar din nou locuri de depozitare, precum si sub cotiera. Torpedoul nu lipseste, iar in zona centrala a bordului, chiar deasupra screen-ului, exista un alt loc destinat hartilor sau actelor. Trapa electrica ce se poate rabata pana ce plafonul este descoperit aproape complet este un alt gadget care impresioneaza. Portbagajul are un sistem de podea dubla cu sertar, oferind un spatiu ascuns de depozitare. Daca pliati scaunele din spate, veti avea la dispozitie o podea plata cu un volum de depozitare de 479 de litri, pentru ca, in cazul in care scoateti podeaua dubla, portbagajul sa ajunga la 1773 de litri, maximum in clasa sa. Ca siguranta si tehnologie, exista tot ce trebuie la acest nivel: sase airbaguri, tetiere active, ABS, ESP, EBD si directie asistata electric, camera pentru mersul in marsarier, cruise control etc.

2011/01/16//177321-nissan-x-trail-1.jpg

Modelul testat a fost echipat cu un motor turbo-diesel de 2.0 litri cu transmisie manuala, in sase trepte. Propulsorul nu este o noutate, existand si pe varianta anterioara. Cu o putere maxima de 150 CP/4.000 rpm si un cuplu de 320 Nm/2.000 rpm, acesta misca masina foarte bine. X-TRAIL atinge 100 km/h in 11,2 secunde, pentru ca viteza maxima sa fie de 190 km/h. Asa cum spunea, propulsorul nu este o noutate, dar faptul ca Nissan a umblat la transmisie se simte. Rapoartele sunt mai lungi, iar asta se reflecta benefic in consum. In oras, X-TRAIL facelift a inghitit 9 l/100 km, pentru ca, odata scos in afara Bucurestiului, sa scada undeva chiar sub 7 l/100 km, in conditii de iarna, cu zapada si tractiunea 4x4 cuplata.

Apropo de tractiune, trebuie spus ca X-TRAIL a primit sistemul special ALL MODE 4x4-i, care, atunci cand este cuplat in modul Auto, distribuie inteligent cuplul pe fiecare roata in functie de analiza concomitenta a terenului pe care se ruleaza. Pentru amatorii de off-road, masina ofera HDC (asistenta la coborare) si HSA (asistenta la urcarea din rampa). Unghiul de atac al lui X-TRAIL este de 28 de grade, cel de degajare de 24, pentru ca panta maxim abordabila sa fie de 30 de grade, iar inclinarea laterala de 49. Sunt valori onorabile, cu care se poate face o repriza buna de pilotaj off-road. Pretul pentru modelul testat, in versiunea de echipare Elegance, este de 33.490 euro (TVA inclusa), in timp ce garantia oferita este de 3 ani sau 100.000 de kilometri.

2011/01/16//177320-nissan-x-trail.jpg

Citeste si Jurnalul National

Sursa foto: india-server.com, nuragungsantoso.com

Drive Test: Ford C-Max, un altfel de MPV... Presa franceza: Monovolumul Dacia va costa 13.000 de euro si va sosi in 2012!...
Înapoi la Homepage

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Hello Chef sezonul 8, 21 decembrie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul lui Fuego
Hello Chef sezonul 8, 21 decembrie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul lui Fuego Sambata, 21.12.2024, 14:53
NBA Christmas Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x