Este si cazul noii generatii Citroen C4, care se prezinta acum sub o forma ceva mai agresiva, cu o grila mai mare in partea frontala, dar si cu cateva linii unduioase in lateral. Comparativ cu versiunea anterioara, progresul este cert: noul C4 arata mai bine, este mai fioros, insa cele patru usi laterale ii pastreaza caracterul unei compacte de familie.
De aproape insa, noul C4 arata chiar si mai bine. Marit substantial, calandrul inglobeaza inconfundabil logo-ul firmei. Farurile par usor subdimensionate daca sunt vazute din fata si totusi compenseaza senzatia prin alungirea pe aripi, in timp ce spatele este la randul sau redesenat. Mai concis, avem de-a face cu o masina aproape cu totul noua. Desigur, daca o pui langa generatia anterioara, gasesti elemente comune, dar e limpede ca vorbim despre modele diferite.
Noul C4 impresioneaza puternic mai ales la interior. Avansul tehnologic a fost unul dintre lucrurile pe care francezii de la Citroen nu le-au scapat niciodata din vedere, asa ca nu a fost cazul sa se intample nici de data asta. Primul semnal ca ai de-a face cu o alta conceptie este disparitia volanului cu butuc fix si multifunctional.
Chiar daca era brand al modelului (sau poate tocmai de aceea), constructorul a preferat acum un volan clasic, care insa duduie de comenzi si electronica, aici aparand functiile de audio, telefonie, cruise control si confort. Bordul este orientat spre sofer, cu toate instrumentele la indemana, in timp ce ceasurile de bord sunt trei la numar: turometru, vitezometru si carburant, cu mentiunea ca pe fiecare exista si alte informatii disponibile, atat analogic, cat si digital. Plasticele folosite (mai ales pielea „slush" de pe plansa de bord) sunt de calitate: placute la atingere si foarte bine finisate.
De altfel, nivelul ridicat al imbinarilor este unul dintre atuurile masinii. Cat despre tehnologie, trebuie enumerate sistemul de supraveghere pentru unghiul mort, proiectoarele anticeata cu lumina statica (fascicul luminos suplimentar pentru interiorul virajului), conectivitate (priza 230 V, 2 prize 12 V, USB, mufa jack, Bluetooth etc.), ABS, EBD, AFU, ESP, airbaguri frontale, laterale si cortina, detec. Portbagajul are o capacitate de 408 litri, ceea ce reprezinta cea mai mare valoare din clasa. Modelul testat a fost echipat cu un motor HDi de 2.0 litri si 150 CP, prevazut cu o transmisie manuala, in sase trepte.
Din capul locului trebuie spus ca ansamblul sasiu+motor mi-a placut la nebunie. Cu un cuplu maxim de 340 Nm disponibili de la 2.000 rpm, propulsorul misca teribil masina, in timp ce vitezele sunt excelent etajate. C4 2.0 HDi poate aluneca usor, fara pic de graba, dar te poate si fixa in scaun daca il pisti mai sportiv.
Tinuta de drum este una de referinta. Masina sta perfect pe sosea, ii plac virajele luate mai tare, unde tehnologia contrabalanseaza micile erori, iar autonomia pare de domeniul SF, ducandu-se fara probleme peste 1.000 de kilometri cu un singur plin de 60 de litri. Mai exact, consumul extraurban este undeva pe la 4,3 litri/100 km, in timp ce in oras se inregistreaza cel mult 6,7. Pretul noului Citroen C4 2.0 HDi este de 23.100 de euro (TVA inclusa), in varianta de echipare Exclusive, motorizarea fiind Euro 5.
Citeste si Jurnalul National
Sursa foto: carmagazine.co.uk
ZMP RoboCar MEV - masina electrica ce se conduce singura... VEZI cele mai spectaculoase concepte Mercedes!...