Are în buzunar 7 titluri mondiale de Formula 1, deține mai multe recorduri (număr de victorii, Pole Position, cel mai rapid tur de circuit, etc.) decât orice alt pilot de F1, a văzut de nenumărate ori moartea cu ochii, dar a depășit-o în fum de pneuri, și este renumit pentru stilul unic de pilotaj pe ploaie și agresivitatea pe circuit. Acum însă, septuplul campion concurează în Grand Prix-ul vieții. Duminică, Michael Schumacher a suferit un grav accident pe o pârtie de schi din stațiunea franceză Maribel și se află în stare critică. A fost operat de 2 ori la cap, iar pentru a limita creșterea presiunii intracraniene medicii i-au indus coma artificială. Fanii, foștii coechipieri dar și adversarii ii sunt alături, postând numeroase mesaje de susținere la adresa "regelui". "Mă rog pentru tine, fratele meu! Şi sper să te faci bine cât mai repede, Michael!", a scris brazilianul Felipe Massa. Iar britanicul Jenson Button consideră că "Michael, mai mult decât oricine, are puterea să treacă peste asta".
Pentru Michael Schumacher nu a existat niciodată locul 2, dar întotdeauna "hățurile" au fost în mâinile sale. În 1991 de exemplu, pe când se afla la Sauber, Schumi strivea accelerația pe Nurburgring pentru a obține un timp cât mai bun în calificări. În calea sa a apărut însă Derek Warwick, care rula încet cu Jaguar-ul său, ceea ce l-a făcut să piardă secunde prețioase. Enervat, germanul l-a lovit intenționat pe Warwick, avariindu-i nasul mașinii și roata față. Iar în 2010, în MP al Ungariei, într-un duel cu Barrichello, în care acesta a încercat să-l depășească pe interiorul ultimului viraj dinaintea liniei drepte principale, Schumi l-a închis pentru a-l forța pe brazilian să aleagă exteriorul. Rubens nu a cedat însă și a menținut interiorul la 290 km/h, deși între monopost și parapetul de beton nu mai încăpea decât o foaie de hârtie. După cursă, Rubens a afirmat că a fost "cea mai periculoasă experiență din viața sa".
De asemenea, Schumi a scăpat aproape fără nici o zgârietură din două accidente destul de serioase în "Marele Circ" (1995 și 1998). În 2001, "regele" și-a rupt piciorul după ce a percutat cu monopostul într-un parapet, în cadrul unei sesiuni de antrenamente. Iar în 2009, germanul a trebuit să-și amâne întoarcerea în F1 după un accident pe o pistă de motociclism, în urma căruia a fost rănit destul de serios la cap.
Adrenalina și depășirea propriilor limite sunt, prin urmare, trăsăturile definitorii ale campionului. Iar conform unei zicale din bătrâni, "Cine o caută, o găsește". Accidentul lui Michael Schumacher ar trebui privit ca o pildă. Nu contează cât de bun ești, o simplă greșeală poate avea urmări nebănuite. Germanul este un schior experimentat și un sportiv desăvârșit. S-a aventurat însă într-o zonă periculoasă, neamenajată, între două pârtii extrem de dificile din regiunea Trois Valees (La Biche și Mauduit).
Toate gândurile din lumea motorsportului și nu numai sunt pentru Schumacher în aceste momente de cumpănă. Iar campionul nu are altceva de făcut decât să ocupe Pole Position-ul în "Grand Prix-ul vieții". Poate să le dea și un tur de circuit umăritorilor!
S-a inventat noua Dacia 1300, care rivalizează cu mărcile de lux!...