Ce este uleiul de motor
Uleiul pentru motor este substanța care realizează ungerea părţilor mobile ale motorului cu combustie, în scopul micşorării gradului de frecare a suprafeţelor părţilor aflate în mişcare, pentru furnizarea unei părţi cât mai mari din puterea generată de motor către trenul de rulare, pentru reducerea uzurii pieselor motorului şi nu în ultimul rând pentru etanşeizarea cilindrilor, pistoanelor şi segmenţilor.
Printre altele, uleiul pentru motor are ca scop curăţarea impurităţilor şi menţinerea pieselor supuse forţelor de frecare la o temperatură cât mai joasă. Orice şofer este conştient de importanţa uleiului de motor pe care îl utilizează pentru propria maşină, schimbarea uleiului fiind una dintre principalele griji pe care un posesor de autoturism le are pe parcursul utilizării acestuia.
Uleiurile din zilele noastre sunt astfel făcute încât să acopere uniform piesele interne si să le izoleze de contactul cu aerul pentru a le proteja de rugină. În plus, uleiurile conţin şi un tip de detergent special în componenţă, ce ajută la curăţarea traseelor şi la înlăturarea resturilor metalice. Aici intervine şi rolul filtrului de ulei, care reţine toate particulele metalice create de forţele de frecare la care sunt supuse componentele mobile ale motorului şi pe care le adună uleiul.
Istoricul uleiului de motor Valvoline
Însă lucrurile nu au stat întotdeauna aşa, iar în scurtul istoric al producătorului de tradiţie de uleiuri de motor, Valvoline, veţi înţelege şi de ce.
Istoria Valvoline începe încă din 1866 când John Ellis a dezvoltat un lubrifiant pe bază de produse petroliere pentru motoarele cu abur. Cum varianta iniţală nu avea foarte multe calităţi, acelaşi John Ellis a început să lucreze la un lubrifiant pentru pe bază de ţiţei, dar care să ajute motoarele la temperaturi ridicate. Fără valve înfundate, cilindri corodaţi şi fără motoare cu lubrifiere pe bază de produse animale, industria maşinilor a căpătat avânt.
Următorul pas a fost dezvoltarea de către Valvoline a unei alte reţete de ulei, care a reuşit cu success înlocuirea altor 18 produse ce se utilizau la acel moment pentru lubrifierea motoarelor. Perioada celui de-al doilea război mondial a adus o creştere în cifra de afaceri a Valvoline, în contextul în care majoritatea autovehiculelor utilizate de forţele aliate utilizau uleiurile de motor Valvoline.
Boom-ul economic ce a urmat anului 1954 şi apariţia maşinilor echipate cu motoare cu 8 cilindri a împins Valvoline să creeze inclusive uleiul de motor all-season, astfel încât uleiul să nu mai trebuiască înlocuit în funcţie de condiţiile climatice. În 1965, odată cu pasiunea crescândă pentru maşini puternice şi pentru cursele auto, Valvoline a creat şi primul ulei dedicate acestora, denumit VR1.
În 1996, pentru a face faţă motoarelor de nouă generaţie, care lucrau la temperaturi exponential mai ridicate faţă de generaţiile anterioare, Valvoline introduce pe piaţă uleiul DuraBlend, primul său model de ulei cu conţinut sintetic. În anul 2000 apare şi uleiul Valvoline MaxLife, creat pentru a creşte durata de viaţă a maşinilor produse între anii 1980 şi 1990. A urmat lansarea modelului NextGen, creat pentru a reduce impactul asupra mediului înconjurător, reţeta acestuia conţinând 50% ulei refolosit.
În 2015 Valvoline a lansat modelul Pro-V Racing, a cărui reţetă utilzează expertiza acumulată de producător în cooperarea cu echipele de curse de maşini.
Aceasta este o scurtă istorie a uneia dintre cele mai apreciate mărci de ulei de motoare la nivel mondial care, după cum se poate observa, a reuşit de-a lungul timpului să ţină pasul cu dezvoltarea tehnologică şi, în acelaşi timp, să furnizeze produse de cea mai înaltă calitate, încercând în acelaşi timp să acorde importanţa necesară conservării mediului înconjurător.