- Marele Premiu de Formula 1™ al Braziliei e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 1 - 3 noiembrie 2024!
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
Dacă în primă fază s-a pus problema autonomiei unei mașini care s-a dorit a fi 100% electrică, varianta de hibrid a reprezentat pasul perfect de trecere de la autoturismele cu consum de carburant la cele full electric.
În România, piața auto tranzacționază în continuare mașinile clasice, singura diferență fiind la nivel de motorizare, asta pentru că econimicele moatoare diesel au început să-și piardă din popularitate. Dacă în urmă cu aproximativ zece ani, românul căuta să-și cumpere mașină pe motorină pentru consumul mai mic, astăzi programele de tip Rabla, care încurajează achiziționarea unei mașini electrice, prin acordarea de subvenții mai mari, par să nu fie total ignorate.
Chiar și așa, cei care intenționează să își cumpere mașini hibrid se lovesc de industrie de vânzări auto încă în fază de inițiere, slab dezvoltată și cu destul de puține variante de a alege.
Și totuși, de ce nu este pregătită România pentru traziția către mașini electrice. Iată câteva motive:
Prețul, principalul factor
Industria auto din România se împarte în prezent în două mari categorii: vânzarea de mașini noi versus mașinile rulate sau second-hand. În ultimul an s-a înregistrat o premieră în țara noastră, achizițiile de autoturisme noi depășindu-le pe cele la mâna a doua cu câteva procente. O mașină electrică presupune, însă, un cost de achiziție mult mai ridicat, astfel că nivelul de trai, salariile și bugetul unui român de rând nu-i permit acestuia să-și îndrepte atenție spre o mașină hibrid sau chiar electrică.
Analiștii susțin că piața de vânzări automobile din România nu a înregistrat scăderi majore, ceea ce înseamnă că românii continuă să-și cumpere mașini ca și până acum.
Calitatea drumurilor și stațiile de încărcare
Un val de mașini electrice în România ar însemna noi investiții în infrastructură și crearea de stații de încărcare în orașe și în afara acestora. Stațiile de alimentare cu carburant ar trebui să aibă și stație de încărcare electrică, dar până acolo pare să fie drum lung pentru țara noastră. Cel puțin pentru moment.
În București, conform hotnews.ro, există peste 150 de stații de încărcare destinate mașinilor electrice, iar întreaga rețea națională poate fi vizualizată prin intermediul unei hărți interactive, pusă la dispoziție de mașinaelectrica.ro.
Alte probleme de ordin practic cu care România s-ar confrunta în cazul traziției mașine către mașinile electrice ar fi parcările, mai ales într-un oraș aglomerat ca Bucureștiul, rețelele electrice care vor trebui să susțină un consum mai mare de energie, dar și service-urile care să remedieze eventuale probleme apărute la acest tip de autoturisme
Două accidente mortale în Bucureşti, în această dimineaţă, victime fiind pietoni... Primele ninsori în România. Ce amenzi riști dacă nu ai cauciucuri de iarnă...