Antena Căutare

Istorie pe 4 roți: Zece ani de BMW Seria 1 - Renegatul ajuns best-seller

În vara lui 2004, când BMW a pus pentru prima dată piciorul în clasa hachback-urilor compacte cu 5 uși, fanii mărcii au renegat Seria 1. Și, pe bună dreptate în anumite limite. Dacă Seria 3 Compact (E46, 3 uși), avea o legătură strânsă cu linia de design a mărcii, primul Seria 1 s-a afișat cu o parte frontală croită mai din topor și cu un lateral și un spate ce aduceau mai mult cu un model coreean, cu ochii mici, decât cu o bavareză pur sânge. Impactul inițial a trecut repede însă, iar standardele impuse de Seria 1 în segment și calitățile sale s-au impus, tranformându-l într-un best-seller. În zece ani, au fost comercializate aproape 1.9 milioane de unități în întreaga lume.


În vara lui 2004, când BMW a pus pentru prima dată piciorul în clasa hachback-urilor compacte cu 5 uși, fanii mărcii au renegat Seria 1. Și, pe bună dreptate în anumite limite. Dacă Seria 3 Compact (E46, 3 uși), avea o legătură strânsă cu linia de design a mărcii, primul Seria 1 s-a afișat cu o parte frontală croită mai din topor și cu un lateral și un spate ce aduceau mai mult cu un model coreean, cu ochii mici, decât cu o bavareză pur sânge. Impactul inițial a trecut repede însă, iar standardele impuse de Seria 1 în segment și calitățile sale s-au impus, tranformându-l într-un best-seller. În zece ani, au fost comercializate aproape 1.9 milioane de unități în întreaga lume.

A doua generație BMW Seria 1 a continuat istoria și a dus și mai departe experienţa specială de condus, înglobând şi un pachet extins de tehnologii. Astfel, Seria 1 a devenit baza pentru variante de caroserie cu cinci uşi, cu trei uşi, coupé şi cabriolet, pentru "World Green Car of the Year 2008", pentru primul model BMW cu emisii CO2 mai mici de 100 g/km, pentru primul automobil electric al mărcii produs în serie şi pentru un model BMW M ce oferea 250 kW/340 CP, pentru liderul clasamentului în testele de anduranţă realizate de revista "Auto Bild" şi pentru câştigătorul "Volanului de Aur" în 2008 şi 2011.

Făcând abstracție de design, de la bun început, Seria 1 a respectat cu sfințenie caracteristicile inconfundabile ale unui BMW, inclusiv propulsia (tracțiunea spate), care a fost și este unică în segment. Proporţiile tipice mărcii - capotă lungă, console scurte, ampatament lung şi un habitaclu dispus spre spate -, suprafeţele caroseriei cu design dinamic şi temperamental, cockpitul orientat spre conducător, motoarele puternice dispuse longitudinal, tehnologia superioară a suspensiei şi transmisia puterii spre puntea spate au ajutat Seria 1 să atingă o poziţie remarcabilă, care a devenit punctul de pornire pentru succesul de piaţă în întreaga lume.

De asemenea, Seria 1 s-a evidențiat prin opţiuni inovatoare şi sofisticate, disponibile anterior doar în segmentele superioare. Anvelopele runflat, controlul razei farurilor adaptive, stopurile de frână în două etape, funcţia Start/Stop şi opţiuni precum Comfort Access, sistemul de control iDrive sau sistemele de asistare a conducătorului şi serviciile de mobilitate de la BMW ConnectedDrive, care utilizează conectarea inteligentă, s-au regăsit în clasa compactă prin BMW Seria 1. În plus, modelul a avut un rol exemplar din punct de vedere al siguranţei. La testele de impact Euro NCAP, atât prima (2004), cât şi a doua generaţie (2011) au primit calificativul maxim, cinci stele.

Articolul continuă după reclamă

Unde sunt patru, puterea creste

Seria 1 a fost lansat iniţial ca un hatchback clasic, cu patru uşi plus hayon. În cadrul faceliftului din primăvara anului 2007, modelul cu cinci uşi a fost suplimentat cu o variantă de caroserie în trei uşi, mai sportivă, care susţinea caracteristicile dinamice ale BMW Seria 1, vândut până la acel moment în peste 200.000 de unităţi. Plusul de dinamică a fost şi mai evident prin lansarea celui de-al treilea model în noiembrie, acelaşi an.

Ca model cu două uşi, care avea design în trei volume, patru locuri şi motoare foarte puternice, BMW Seria 1 Coupé a oferit cea mai intensă formă a plăcerii condusului din segmentul compact, cu vânzări de peste 150.000 de unităţi la nivel mondial până la înlocuirea sa în 2013. Cu un soft top clasic şi o linie joasă a umerilor care garanta experienţa specifică mărcii pentru condusul decapotabil, BMW Seria 1 Cabriolet a cunoscut un succes similar. Primul automobil decapotabil din segmentul compact premium a urmat în aprilie 2008 şi a fost vândut în peste 130.000 de unităţi.

Actuala generaţie a modelului BMW Seria 1 este disponibilă în versiuni cu cinci, respectiv cu trei uşi. În plus, BMW accentuează semnificaţia modelelor compact premium pentru pieţele auto internaţionale prin suplimentarea gamei de produse cu o a doua gamă de modele. Prin lansarea BMW Seria 2 Coupe şi BMW Seria 2 Cabriolet, dinamica şi eleganţa sportivă au atins noi dimensiuni în segmentul compact.

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 1 noiembrie 2024. Adi Nartea și Cosmin Vîjeu au câștigat suma de 25000 de lei
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 1 noiembrie 2024. Adi Nartea și Cosmin Vîjeu au câștigat suma de 25000 de lei Vineri, 01.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x