Pentru al patrulea an consecutiv, campionii en-titre de la Peugeot au reusit clasarea in pole-position, cu bolidul diesel 908, de clasa LMP1. Ex-pilotul de F1 Sebastien Bourdais a reusit cel mai bun timp al calificarilor (3'19"711), devansandu-si cu 6 zecimi de secunda coechipierii din team-ul oficial Peugeot.
Mai mult, locul 4 pe grila a fost obtinut de 908-ul privat al echipei ORECA, distantandu-i si mai mult pe rivalii de la Audi. Cele trei echipaje oficiale inscrise de echipa de la Ingolstadt au urmat pe locurile 5-7, cu peste doua secunde mai lente decat cel mai rapid Peugeot. Cele mai rapide masini pe benzina, prototipurile Lola-Aston Martin, se afla la 7 secunde.
Lupta la clasele inferioare se anunta cel putin la fel de stransa, chiar daca victoria la categoria GT1 se disputa doar intre echipe private sau semi-oficiale. Un Aston Martin DBR9 este in aceeasi secunda cu doua Ford GT, iar Corvette-urile C6.R ale team-ului Luc Alphand nu sunt nici ele departe si sunt recunoscute pentru evolutia lor constanta.
La clasa GT2, batalia este si mai animata, intre cele doua masini ale echipei oficiale Corvette, patru Porsche 997, cinci Ferrari F430, doua BMW M3, un Spyker C8 Laviolette si un Jaguar XKR.
sursa: Top Gear
Masina cu hidrogen, testata in Marea Britanie!... FOTO / BMW seria 5 Touring, prezentat oficial...