Circa 80% dintre mașinile second hand aflate la vânzare în România au intervenții asupra kilometrajului, aceasta problemă generând probleme tehnice și financiare pentru clienți, conform unui studiu realizat de un site de specialitate.
'Datul kilometrajului înapoi generează două mari probleme. Pe de o parte, uzura reală a mașinii nu este cunoscută, iar pe de alta dealerii de mașini rulate nu au cum să facă față concurenței neloiale pe care le-o fac samsarii prin vânzarea mașinilor la prețuri mult mai atractive, deoarece kilometrajul e dat înapoi și pentru că nu au nicio obligație privind garanția sau plata taxelor. Au de pierdut clientul final și economia țării', a declarat Mihai Cune, fondator și director general al InspectorAuto.ro, potrivit agerpres.ro.
Prima dintre probleme afectează grav cheltuielile cu reparațiile și întreținerea unei mașini, dar chiar și siguranța transportului cu o astfel de mașină. Numărul de kilometri reprezintă un indicator al uzurii tuturor componentelor unei mașini.
A doua problemă afectează economia țării. În România, în 2014, au fost importate circa 220.000 de mașini rulate, dintre care InspectorAuto.ro estimează că doar aproximativ 30% pentru uzul propriu, iar restul de 70% au fost revândute, fiind din start importate pentru a fi comercializate. În cazul în care acest comerț ar fi fost făcut de dealeri auto, nu de persoane fizice, s-ar fi generat locuri de muncă și venituri la bugetul de stat.
Sumele colectate doar din plata TVA pentru aceste mașini comercializate pe persoană fizică s-ar ridica la circa 159 milioane euro, luând în calcul un preț mediu de 5.000 euro/mașină. 'Adică aproape cât a colectat statul din Timbrul de Mediu în 2014', spun cei de la site-ul de specialitate.
Sursa: agerpres.ro