Mai puternice, mai frumoase si mult mai eficiente. Asa promite Mercedes ca vor fi cele doua masini din noua generatie CL 63 si CL 65, care vor fi scoase pentru prima oara in public la Salonul Auto de la Paris din octombrie.
Din punct de vedere vizual, ambele masini din seria CL au fost dotate cu leduri, care in afara de faptul ca aduc aminte de masinile Audi, joaca si rolul de a scadea consumul de electricitate. Schimbarile din interior nu sunt chiat spectaculoase, designerii inspirandu-se de la interioarele modelelor S-Klasse facelift.
Principala diferenta fata de fosta generatie CL este reprezentata de grila din fata masinii, care da sentatia ca ar fi mai larga si mai aerodinamica. In acelasi timp noul CL 65 a primit mai multe insertii de aluminiu atat in partea din fata fata cat si pe bara din fata. De fapt aceasta este singura diferenta vizualp majora intre CL 65 si CL 63, care la prima vedere sunt identice aproape identice.
Adevaratele diferente dintre cele doua masini se vad insa sub capota. Noul CL63 AMG are un motor V8 de 5,5 litri bi-turbo de 536 de cai putere. Masina atinge atinge suta de kilometri pe ora in 4,4 secunde.
Sora sa geamana si mai scumpa, CL65 va avea un motor V12 de 621 de cai putere, in crestere cu 18 cai putere fata de generatia precedenta.
In timp ce cuplul motor ramane la 1.000 de newton mentru, o valoare intalnita mai degraba la camioanelor de 40 de tone si nu in cel al msinilor mici. CL65 poate atinge atinge 100 km/h in doar 4,2 secunde.
Mercedes inca nu a anuntat pretul de pornire pentru cele doua masini. Cel mai probabil chiar si cea mai ieftina va depasi 180,000 de euro. Asta in conditiile in care fosta precedenta CL 65 este cea mai scumpa masina de serie de la Mercedes, pretul sau fiind de aproape 210.000 de euro, depasind chiar si S-Klass-ul. Totusi, in conditiile in care face fata tot mai greu concurentei, Mercedes va trebui sa-si aleaga cu atentie preturile.
foto: caradvice.com.au