Live acum
Prime Time 20:00Asia Express - Drumul Comorilor

Noul BMW X5 – Un deja vu emotionant

SUV-uri, SUV-uri... Toata lumea face acum SUV-uri. Dar ML Klasse si X5 sunt creatorii curentului in segmentul premium, ML-ul in 1998 si X5-ul in 1999. Iar cea de-a 3-a generatie BMW X5 arata ca este hotarata sa impuna noi standarde in ceea ce priveste design-ul dinamic, spatiul, versatilitatea si, nu in ultimul rand, placerea de aconduce, chiar daca de la departare insufla un sentiment placut de deja vu.

Design-ul noului X5 creaza emotie iubitorilor marcii si se remarca prin farurile circulare duble, ce se extind pana sub cele doua branhii uriase ale grilei radiatorului, silueta extinsa elegant cu linia laterala marcata de pasajele musculoase ale rotilor, si suprafetele proeminente. Iar cel mai important este accentul pus pe optimizarea aerodinamica. O serie de elemente noi sunt integrate armonios in limbajul general de design, incluzand Air Curtains si Air Breathers, pentru rotile fata, si Aero Blades, pentru luneta. Astfel specialistii au reusit sa obtina un coeficient aerodinamic (Cd) de redus, de numai 0,31 (in cazul X5 xDrive30d).

Interiorul SAV-ului (Sport Activity Vehicle, cum le place bavarezilor sa-i spuna) se remarca prin spatiul generos, ambianta luxoasa si atentia pentru materialele folosite. Structura orizontala, in straturi, a panoului de bord, subliniaza latimea si spatiul interior. Iar tema liniilor orizontale este preluata si de insertiile din bord, ce se extind in decoratiunile usilor fata si sunt continuate, apoi, pe panourile usilor spate. Designul tridimensional al suprafetelor genereaza contraste puternice si subliniaza atentia pentru detalii si calitatea finisajelor.

Trei variante de motorizare vor fi disponibile la lansare: BMW X5 xDrive50i, cu noua generatie de motor V8 pe benzina (330 kW/450 CP), BMW X5 xDrive30d, cu propulsor diesel in sase cilindri (190 kW/258 CP) si BMW X5 M50d, model M Performance, cu motor diesel triturbo cu sase cilindri (280 kW/381 CP). In luna decembrie 2013, BMW X5 xDrive40d, BMW X5 xDrive35i, BMW X5 xDrive25d si BMW X5 sDrive25d (emisii CO2 149 g/km) vor fi adaugate in gama.

“Revolutie” si pe lista de optiuni

Comutatorul Driving Experience Control este disponibil standard pe noul X5, permitand reglarea comportamentului dinamic al masinii intre ECO PRO, CONFORT, SPORT si SPORT+. Iar eforturile pentru reducerea consumului de combustibil includ solutii pentru reducerea masei, optimizarea aerodinamica suplimentara, prin elemente noi de caroserie (Air Curtains, Air Breathers, Aero Blades), tehnologia TwinPower Turbo pentru motoare, transmisia automata cu opt trepte, functiile Auto Start-Stop si Brake Energy Regeneration si modul ECO PRO, care integreaza functia “Coasting” la ridicarea piciorului din gaz (rulare in gol, cu motorul decuplat de la transmisie la viteze intre 50 si 160 km/h).

Suspensia M Adaptiva, dar si Pachetele Comfort, Dynamic si Professional pentru suspensia adaptiva pot fi comandate pentru a imbunatati proprietatile sportive si confortul calatoriei. Pachetul Dynamic include, alaturi de Dynamic Performance Control, si sistemul de bare stabilizatoare active pentru reducerea ruliului, Dynamic Drive. Pachetul Comfort include suspensia pneumatica pentru puntea spate si amortizoare adaptive Dynamic Damping Control. Iar Pachetul Professional le reuneste pe primele doua. A patra optiune, suspensia M Adaptiva, include sistemul de amortizoare adaptive Dynamic Peformance Control, puntea spate cu suspensie pneumatica, precum si setari mai sportive ale suspensiei.

Sistemul de tractiune integrala xDrive este acum disponibil si cu Dynamic Performance Control ca parte a pachetelor Dynamic si Professional pentru suspensia adaptiva. Acesta asigura distributia dinamica a cuplului pe puntea spate, astfel ca in contextul abordarii dinamice a virajelor pana la 100% din puterea motorului poate fi distribuita pe o singura roata.

Iar mai multe inovatii in gama BMW ConnectedDrive pun la dispozitia noului X5 un arsenal impresionant de tehnologii. BMW Head-Up Display, cu spectru integral de culori si afisare noua, ofera posibilitatea de afisare a unui set extins de informatii pe parbriz, de la date ale sistemului de navigatie, informatii de avertizare de la diferite sisteme, inclusiv limita legala de viteza, pana la viteza de rulare. BMW Night Vision vine acum cu detectarea oamenilor si animalelor si Dynamic Light Spot (spot luminos dinamic), pentru evidentierea acestora atunci cand se afla pe sau aproape de carosabil.

O alta noutate este BMW Parking Assistant, sistemul de parcare automata pentru parcare laterala si garare, iar sistemul Traffic Jam Assistant asigura condusul autonom pentru viteze de pana la 40 km/h (sistemul pastreaza distanta automat fata de traficul din fata, cu posibilitatea de franare autonoma si in acelasi timp pastreaza automobilul pe banda chiar si in viraje prin ajustari automate ale directiei). Suplimentar sistemul Colision and Pedestrian Warning functioneaza pana la viteze de 60 km/h si franeaza pentru evitarea coliziunilor cu alte automobile din trafic si pietoni.

De asemenea, trebuie mentionat noul display central, iDrive, cu design tip „flat-screen”, care are o diagonala de 10,25 inch (26,04 cm) si vine, in premiera, cu un Touch Controller (controler cu suprafata tactila, disponibil cu sistemul optional de navigatie).

Recomandari