Dupa 8 ani de cariera si peste 2,5 milioane de unitati vandute sub diferite sigle (Dacia, Renault, Nissan, Lada, Mahindra sau Tondar), Logan-ul, masina care a inventat notiunea de "low-cost" isi schimba "blana". Dar "naravul", ba, constructorul mizand in continuare pe raportul spatiu/pret imbatabil, intr-un "ambalaj" contemporan si mai masculin.
Nimic nu mai seamana cu "vechiul" Logan, cu exceptia oglinzilor retrovizoare exterioare si a clantelor portierelor. Calandrul impozant, aripile "umflate", rotunjimile caroseriei si liniile dinamice respecta noua imagine de marca promovata de Duster si Lodgy. Iar blocurile optice fata confera masinii un aer sobru si elegant, amintind putin de VW Polo (Mk3 sau Mk5) ori de Skoda Fabia I. Lateralele sunt sculptate interesant, iar inclinatia lunetei si linia portbagajului accentueaza linia dinamica, dand uitarii arhitectura patratoasa a primului model. De asemenea, din imagini, se observa ca Logan 2 este mai mare decat modelul actual, cu un portbagaja pe masura.
CITESTE si...
GALERIE FOTO! Renault - Dacia - Renault: "Arborele genealogic" al Dacia in imagini
"Revolutia" exteriorului se regaseste si in habitaclu. Adio, plansa de bord austera si invechita. Izvorul de inspiratie este Lodgy, iar totul graviteaza in jurul ecranului tactil al sistemului Media Nav. Sigur, in cazul versiunilor de baza, acesta va lipsi, dar si asa ansamblul este mult mai "comestibil". Instrumentarul de bord cu ceasuri rotunde intrepatrunse aduc putin sportivitate in atmosfera, iar linia fluida a plansei de bord creaza o ambianta placuta si actuala. De asemenea, nu poate fi trecut cu vederea volanul cu comenzi!
Motor TURBO de 0.9 litri
Date tehnice nu exista, deocamdata. Dar in ceea ce priveste motorizarile lui Logan 2, diesel-ul 1.5 dCi nu va lipsi, cu siguranta. La fel si 1.2-ul pe benzina de 75 CP. Sursele Automobile Magazine afirma insa ca Logan 2 va dispune si de un propulsor turbo TCe 90, de 0.9 litri si 90 CP. Iar, cine stie, poate Renault se gandeste si la o versiune sport, animata de 1.2-ul TCe de 125 CP care activeaza si pe Lodgy.
Sandero facelift - Schimbare de stil
Dacia prezinta la Salonul de la Paris si versiunea improspatata a lui Sandero. Daca in 2007, cind hatchback-ul dezvoltat pe platforma Logan a intrat in oferta constructorului pitestean, masina afisa un design complet diferit de cel al "parintelui" sau, acum, Sandero facelift si Logan 2 au aceeasi fata. Primele imagini oficiale sint dovada. Prin urmare, Sandero facelift capata un plus de masculinitate si dinamism, punctind si la capitolul rafinament. Mai mult, chiar daca nu e un model complet nou, specialistii au optat pentru modificari estetice majore, fiind retrasate si liniile laterale (in spate, la nivelul montantului "C" si al portierelor, a aparut un "umar" puternic, in stil Duster) si arhitectura dorsala, unde, la fel ca la Logan 2, au fost inlocuite stopurile verticale. Iar la interior, a fost grefata plansa de bord conturata pentru Logan 2.
In ceea ce priveste preturile noilor modele, nu se stie nimic deocamdata, constructorul patrind cu sfintenie secretul. Dar se asteapta ca acestea sa nu fie cu mult diferite fata de oferta actuala. In momentul de fata, Dacia Logan Ambiance 1.2 / 75 CP are un pret de baza de 6.500 euro, iar Sandero Go! 1.2 / 75 CP pleaca de la 7.300 euro, TVA inclus.
Toate detaliile le vom afla saptamana viitoare, dupa deschiderea portilor Salonului Auto International de la Paris, pe 29 septembrie (27-28, zilele de presa). Stati aproape!
Foto: Automobile Magazine
Kia pluseaza: Pro C'eed de 200 CP... Cea mai mare parada de Ferrari-uri din istorie: 964 de bolizi s-au aliniat la start...