In centrul capitalei, in lipsa locurilor de parcare, soferii isi lasa masinile pe una dintre benzile de circulatie.
Peste 1.200.000 de masini au in acest moment numere de Bucuresti. La orele de varf, gradul de saturare al arterelor este de 70%. Zilnic, soferii fac mai mult de 900.000 de deplasari, ce-i drept cu viteza melcului. In medie, o masina circula cu 30 km/h.
RADIOGRAFIA TRAFICULUI DIN CAPITALA - 1.200.000 DE MASINI INMATRICULATE
GRAD DE SATURARE AL ARTERELOR: 70% - 910.681 DEPLASARI CU MASINA/ZI -
50.000 DE MASINI/ZI TRANZITEAZA CENTRUL -
VITEZA MEDIE DE DEPLASARE: 30 KM/H
"Situatia nu este chiar atat de dramatica pentru ca densitatea nu e excesiva, asa cum e la Paris. Nu mai suntem competitivi, la un moment dat ajunge cutitul la os si este nevoie ca autoritatile sa aiba un minim de planificare prin resurse proprii si nu externalizata", spune arhitectul sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu.
Un plan integrat de dezvoltare la care municipalitatea munceste de mai bine de cinci ani. Dar tocmai rabdarea le lipseste celor se lupta cu haosul parcarilor si al traficului. Si nu sunt deloc putini. In fiecare zi, 50.000 de masini traverseaza centrul Capitalei si cateva sute raman stationate aici, zilnic, in medie, cate 7 ore.
Bucurestiul are nevoie de o politica de transport care sa descurajeze calatoriile cu automobilul in zona centrala, spune si arhitectul Mihai Maleanu.
Parcarile mai scumpe in centru si taxe de tranzit, sunt doar doua dintre solutii. In lipsa lor, doar Politia Rutiera mai poate salva situatia. Primaria Capitalei a pus deja in dezbatere publica Planul Integrat de Dezvoltare Urbana. Daca va fi adoptat de alesii locali, proiectul va avea nevoie de peste 100 de milioane de euro, bani proveniti din fonduri europene.
Foto: Intact Images