Insa inainte de a pune cifre pe hartie si de a intreba cat este subventia pentru o masina electrica, mi-am facut un soi de analiza introspecta.
Asadar si prin urmare, tot ce avem in jurul nostru foloseste electricitatea ca sursa de energie. Cu exceptia celor care se joaca in mod curent cu drujbe si tunzatoare de iarba, noi, restul populatiei, ne ducem la benzinarii pentru un singur motiv: sa punem furtunul in rezervor. Nu este ceva gresit in poza asta?
Adica pentru 99% din viata folosim curent electric, iar pentru rest ne agitam cu produse derivate din petrol ?! Intreaga noastra existenta se invarte in jurul acestui 1%!!! Este ca si cum am alege sa ne gatim un meniu zilnic, avand la dispozitie o gradina uriasa, dar in loc sa ne alegem ingredientele din abundenta celor pe care le primim gratuit, ne apucam sa cheltuim banii pe exotisme scumpe si care mai si dauneaza grav sanatatii. Adica in loc de salata bulgareasca, preferam o portie de canabis.
Pentru subiectul nostru, electrificarea automobilului si a transportului in general, drama este mult mai mare, chiar planetara. In loc sa folosim energiile care ne sunt oferite gratuit in cantitati mai mult decat suficiente (soare, vant, valuri), preferam sa gaurim planeta in cautare de petrol, sa pornim si sa intretinem razboaie interminabile, sa ne poluam aerul, apa si ecosistemele, si sa ne construim intrega existenta pe spatele unei resurse neregenerabile. Cat de stupid este asta?
Istoria autoturismului a inceput cu electricitatea. Da, ai citit bine. Primele masini au fost electrice. Insa bateriile mari si grele au schimbat aceasta directie spre motorul termic. Dupa care, a urmat "evolutia" care ne-a adus unde suntem acum: o planeta poluata, razboinica, si cu un viitor incert.
Desigur, masina electrica nu va rezolva aceste probleme. In continuare, va fi nevoie de petrol pentru anvelope si plastice, insa partea cea mai importanta, cea a sursei primare de energie, va fi rezolvata. In acest moment, bateriile au nevoie de litiu pentru a fi construite. Litiul este, ca si petrolul, o resursa finita. Conform studiior efectuate, avem suficient litiu pentru a produce acumulatori pentru sase miliarde de automobile. Sper ca pana la epuizarea lui, omenirea va gasi solutii pentru a-l recicla, sau pentru a produce anvelope din plante. Daca nu, o sa mai mergem si pe jos, si nu vad in asta o problema majora.
Insa revenind la Renault, se pare ca promisiunile lor privind electrificarea au fost onorate, odata cu lansarea lui Fluence Z.E. si Kangoo Z.E.
Citeste continuarea pe TOP GEAR!
Vezi noul Lamborghini Gallardo LP 560-4 Ski Transporter by DMC!... Filtrul care scade consumul de carburant si creste puterea, inventia unui inginer roman...