Productia noului propulsor este programata sa demareze in 2012 sau 2013 la uzina de la Pitesti, acolo unde sunt construite modelele din gama Dacia Logan.
"In lunile urmatoare vom lansa doua motoare: H4, care va fi produs in Romania, si H5, care va fi fabricat in Spania, la uzina din Valladoid", a declarat purtatorul de cuvant Renault.
Potrivit cotidianului francez Libération, decizia Renault de a alege Romania si Spania in defavoarea uzinei de la Douvrin (nordul Frantei), unde se produc in prezent motoarele pentru modelele Clio, Twingo si Logan, va insemna pierderea a 200-400 de locuri de munca in randul celor 3.450 de angajati ai acestei uzine, detinuta in comun de Renault si PSA Peugeot Citroën.
Purtatorul de cuvant de la Renault sustine ca decizia companiei nu se va traduce prin delocalizarea locurilor de munca: "Directorul general Renault, Carlos Ghosn, a anuntat in luna februarie ca nu se vor inchide uzine si nici nu vor exista concedieri in cadrul noului plan strategic care se va aplica la Douvrin", a precizat aceeasi sursa.
"Motoarele H4 si H5 vor inlocui unitatile actuale din gama K4 si K7 care se afla sub capota modelelor Logan. Gama de motoare D4 va continua sa fie produsa la Douvrin", a subliniat purtatorul de cuvant.
Renault, companie detinuta in proportie de 15% de statul francez, produce in prezent 29% din motoarele sale in Franta fata de 85% in cazul rivalului PSA. In urma cu un an, ipoteza mutarii productiei modelului Clio 4 in Turcia a dus la convocarea la palatul Elysée a lui Carlos Ghosn.
Sursa: Jurnalul National