Taxele de mediu si pretul tot mai mare al carburantilor duc la scaderea numarului de romani care aleg masini cu motoare de mare capacitate. Dealerii se adapteaza acestei situatii. In showroom-uri se gasesc tot mai multe modele mici, usoare, care consuma si polueaza putin.
Cu un motor mic, si economia este evidenta. Spre exemplu, la o calatorie dus-intors spre munte, Bucuresti-Sinaia si retur, consturile cu benzina sunt mai mici cu o cincime. Cu un motor de 1,6 litri, costul benzinei este de 104,2 lei, in timp ce un motor de 1,4 litri reduce pretul la 86,8 lei. In plus, masinile cu motoare mici sunt si mai ieftine cu pana la 500 de euro, suma care se mai obtine inca o data si din reducerea taxelor care trebuie platite.
Nu e de mirare, asadar, ca parcul auto se schimba. Iar in locul masinilor care altadata faceau impresie, apar masini comune, dar economice. O demonstreaza si statisticile. Daca in 2010, modelele cu motoare de 1,4 litri sau mai mici reprezentau mai putin de un sfert din vanzarile totale, acum, acestea domina piata, cu o pondere de 80 la suta la vanzari.