Antena Căutare

Salonul Auto de la Geneva 2013: BMW si-a facut temele – De la M6 GC, la i3

Mai sunt doar cateva zile pana la deschiderea celei de-a 83-a editii a Salonului Auto de la Geneva (5-6 martie, zilele destinate presei), unul dintre cele mai importante cinci din lume, alaturi de cele de la Frankfurt, Paris, Tokyo si Detroit. Organizatorii au anuntat circa 130 de premiere mondiale si europene, iar BMW se va numara printre constructorii care vor tine capul de afis.

Bavarezii vor prezenta Seria 3 GT, M6 Gran Coupe si Z4 facelift, dar vor atrege atrage atentia si prin cateva concepte compacte revolutionare, care isi propun sa schimbe imaginea segmentului premium si a dezvoltarii durabile. Printre punctele de atractie ale standului se va numara si gama de sisteme inovatoare de asistare a conducatorului din portofoliul BMW ConnectedDrive.

BMW Seria 3 Gran Turismo: inovator, emotional, functional.

Noul BMW Seria 3 Gran Turismo extinde segmentul premium al clasei medii cu o optiune de top. Concept complet independent in cadrul celei mai bine vandute game BMW, modelul intruchipeaza reinterpretarea unica a nevoii de spatiu si functionalitate. In cadrul actualei generatii a modelului, aceasta a treia versiune de caroserie reuneste genele sportive si dinamice ale sedan-ului cu caracterul practic si versatilitatea break-ului - atribute completate de un surplus evident de spatiu si confort al calatoriei.

BMW M6 Gran Coupé: sportivitate si estetica in forma pura

Articolul continuă după reclamă

In premiera la Salonul Auto de la Geneva 2013, BMW M dezvaluie publicului european cea de-a treia varianta de caroseriei a modelului BMW M6. Noul M6 Gran Coupé combina atributele de performanta M traditionale cu un design deosebit de frumos si de luxos. Datorita dimensiunilor interioare mai mari ale acestui coupé cu patru usi, cei doi pasageri din spate se pot bucura de un nivel generos de spatiu.

Sub capota se regaseste motorul V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo, care dezvolta 412 kW/560 CP si un maxim al cuplului de 680 Nm. Puterea motorului este transferata catre puntea spate prin intermediul unei transmisii M cu dublu ambreiaj, cu Drivelogic, cu sapte trepte. Atrag atentia si dotari precum diferentialul M activ pentru puntea spate, sasiul specific M, directia hidraulica cu raport variabil si sistemul de franare cu componente de inalta performanta.

BMW Z4: Un roadster cu farmec

Cu noi dotari exterioare, detalii interioare rafinate, un nou pachet de echipamente si un nou motor entry-level, BMW Z4 este pregatit sa faca o impresie mai atragatoare si mai inovatoare decat pana acum. Sunt disponibile trei culori noi pentru caroserie, precum si noua optiune Design Pure Traction. In interior, tonurile de negru si portocaliu realizeaza un contrast coloristic deosebit.

Alte optiuni de personalizare sunt reprezentate de noile jante din aliaj - 17, respectiv 18 toli -, dar si de pachetul optional M Sport. Rolul de viitor model entry-level este interpretat de BMW Z4 sDrive18i, propulsat de un motor de 2,0 litri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, care dezvolta 115 kW/156 CP. Acest motor poate fi comandat si cu o transmisie automata cu opt trepte.

BMW Concept Active Tourer: Tractiune si plug-in

BMW Concept Active Tourer reprezinta avanpremiera unor inovatiilor destinate segmentului premium din clasa compacta. Cu acest studiu, BMW prezinta o serie de solutii cu caracter de pionierat pentru interior, dar si pentru conceptul transmisiei. Confortul si functionalitatea sunt imbinate cu dinamica si stilul, in timp ce transmisia hibrid plug-in garanteaza cel mai inalt nivel de eficienta.

Cu o lungime exterioara de 4.350 de milimetri, proportii atletice si linii specifice BMW, acest concept transfera estetica traditionala BMW spre un alt segment auto. Interiorul de la BMW Concept Active Tourer se distinge prin pozitia ridicata a scaunelor, spatiul generos pentru conducator si pasageri, precum si prin portbagajul extensibil si flexibil. Caracterul dinamic al acestui studiu este strans legat de abordarea conceptului BMW eDrive. Sistemul de transmisie cuprinde un motor pe benzina, cu trei cilindri, si un electromotor sincron care produc o putere totala de 140 kW/190 CP, astfel ca BMW Concept Active Tourer accelereaza de la 0 la 100 km/h in mai putin de opt secunde. Cu toate acestea, automobilul realizeaza un consum mediu de sub 2,5 l/100 km, iar nivelul emisiilor CO2 nu trece de 60 g/km.

Dynamic Light Spot identifica si animalele pe timp de noapte

BMW Night Vision, un sistem de asistare a conducatorului din portofoliul BMW ConnectedDrive, are o contributie semnificativa la evitarea accidentelor pe timp de noapte. Datorita BMW Dynamic Light Spot (spot luminos dinamic), riscul de coliziuni cu pietonii este redus si mai mult. Din vara anului 2013, BMW Night Vision va dispune si de un sistem de recunoastere a animalelor care se extinde dincolo de raza de actiune a farurilor. Montata in grila BMW a radiatorului, camera in infrarosu cu imagine termica poate detecta obiectele care degaja caldura de la o distanta de aproximativ 100 de metri, avand capacitatea de a face diferenta intre oameni si animale prin nivelul de caldura. Daca BMW Night Vision anticipeaza o coliziune posibila cu un animal, Dynamic Light Spots incepe sa lumineze intermitent animalul intr-o maniera specifica. Simultan, pe afisajul de bord se aprinde un simbol specific de avertizare. In cazul unui pericol iminent, sistemul de bord emite si o avertizare acustica.

BMW i3 - Solutii inteligente de extindere a autonomiei

BMW i3 Concept Coupé va avea premiera europeana la Geneva, ocazie cu care va fi expus si BMW i8 Concept Spyder. Autonomia masinii si infrastructura de realimentare reprezinta teme frecvente din discutiile privind factorii importanti in electromobilitate. Prin sistemul de propulsie eDrive, BMW i3 este conceput astfel incat reincarcarea acumulatorului sa se faca dupa doua-trei zile de utilizare in regim de naveta. Aceasta echivaleaza cu o autonomie de 130-160 kilometri. Sistemul de transmisie si celelalte functii ale BMW i3 sunt alimentate de la o baterie litiu-ion de mare tensiune, dezvoltata special astfel incat energia - implicit si autonomia masinii - sa fie mai putin expusa la fluctuatiile de temperatura, asa cum se intampla cu bateriile din prezent. O alta prioritate in conceperea BMW i3 a fost reducerea consumului de energie de catre componentele electrice ale masinii, in timp ce diferitele moduri de condus pot extinde autonomia cu pana la 25%. Deoarece BMW i3 este primul automobil electric din lume integral conectat, conducatorii primesc actualizari constante cu estimari reale ale autonomiei. Daca doresc, ei pot cere sistemului sa afiseze statiile de realimentare din vecinatatea destinatiei, cu rezervarea unui loc prin simpla apasare a unui buton. In plus, sistemul informeaza conducatorul cu privire la timpul in care va reincarca acumulatorul pentru calatoria de intoarcere sau spre o alta destinatie. Optional este disponibil si un sistem de extindere a autonomiei pana la aproximativ 300 de kilometri.

Cele mai cautate gadgeturi pentru masini: Iata cat te costa sa iti transformi vehiculul in sala de cinema!... PREMIERA! Geneva 2013: Noul Logan MCV - Un break cu stil...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 22 noiembrie 2024. Mihai Găinușă și Oana Paraschiv luptă pentru visul lui Tudor de a ajunge un mare pianist
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 22 noiembrie 2024. Mihai Găinușă și Oana Paraschiv luptă pentru visul lui Tudor de a ajunge un mare pianist Vineri, 22.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x