Vânzătorii de maşini uzate măsluiesc odometrele şi reduc rulajele maşinilor uzate cu milioane de kilometri chiar şi în cazul în care afişează seria de şasiu în anunţ, în condiţiile în care piaţa auto rămâne nereglementată, potrivit datelor publicate, marţi, de platforma InspectorAuto.ro.
În luna noiembrie, InspectorAuto.ro a realizat un studiu pentru a afla cât de cinstiţi sunt vânzătorii de maşini care oferă transparenţă prin postarea seriei VIN (seria de şasiu) în anunţurile de vânzare. Cu ajutorul acestei serii, cumpărătorii au posibilitatea de a afla date despre maşina respectivă referitoare la revizii, daune şi numărul de kilometri reali.
Pentru studiu, platforma a luat în calcul 1.589 de maşini second-hand la vânzare pe Internet în luna noiembrie 2019 cu VIN-ul afişat în anunţ. Studiul a constat în verificarea kilometrajului acestor maşini în baza de date InspectorAuto.ro.
”Dintre cele 1.589 de maşini SH verificate, 259 de maşini (16,3%) aveau daţi înapoi între 399.617 km şi 5.067 km, 509 de maşini (32%) aveau daţi înapoi sub 5.000 km, iar 821 de autoturisme (51,6%) aveau km reali”, se arată în comunicat.
Astfel, 259 de maşini rulate şi aflate la vânzare pe piaţa auto din România aveau daţi înapoi peste 7,5 milioane de km în total, potrivit fondatorului InspectorAuto.ro, Mihai Cune.
"VIN-ul era la vedere, tocmai pentru a întări credibilitatea că aceste maşini au km reali şi că vânzătorii nu au ce să ascundă. Rezultă o medie de 28.967 kilometri daţi înapoi per maşină - media este una aritmetică astfel că la extrema de sus cifrele sunt mult mai mari. Cel mai mult au fost daţi înapoi 399.617 km şi cel mai puţin 5.067 km", a spus Mihai Cune.
Maşinile cu cei mai mulţi km daţi înapoi, din cele verificate, au fost Volkswagen Transporter din 2011 – 580.000 km reali iar în anunţ doar 185.000 km, BMW Seria 5 din 2005 – 424.000 km reali iar în anunţ 275.000 km şi Renault Laguna din 2012 – 370.000 km reali iar în anunţ doar 180.000 km.
"Există şi o altă categorie de maşini cu km daţi înapoi doar în anunţ din considerente de marketing şi anume: 509 maşini cu un total de 534.571 km daţi înapoi dintre care cel mai mult 4.980 km şi cel mai puţin 100 de km, care vin adesea din rotunjirea numărului afişat pe site. Această categorie reprezintă kilometri modificaţi astfel încât maşinile să fie incluse în căutările uzuale ale cumpărătorilor de ex: maşini până în 180.000, unde o maşină cu 183.000 nu s-ar încadra", a adăugat Mihai Cune.
S-a votat! Milioane de șoferi din România vor plăti din 1 ianuarie 2019. Ministrul a anunțat marea schimbare... Malaxa 1C, primul automobil getbeget românesc! Impresionați de model, rușii au cerut mutarea fabricii în Urali...