Daca acum cativa ani nici nu se punea problema unor aliante intre greii industriei auto, in ultimul timp parteneriatele pentru producerea si dezvoltarea de noi modele au devenit, aproape, o moda.
Iar Peugeot-Citroen, al doilea mare constructor european, e un adevarat campion in materie, grupul dezvoltand motoare impreuna cu BMW sau Ford si masini, cu Toyota (de ex.: Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Yaris) si Mitsubishi (de ex.: Citroen C-Crosser, Peugeot 4007, Mitsubishi Outlander).
Despre alianta PSA-GM nu se stiu multe detalii dar, daca se va parafa, va lua nastere un adevarat "monstru" al industriei, daca avem in vedere ca grupul francez este numarul doi in Europa iar americanii au revenit in 2011 pe prima pozitie a topului contructorilor mondiali.
Presa de specialitate estimeaza ca noul parteneriat s-ar referi la o colaborare pe partea de motoare, sisteme de transmisie si constructie de modele la comun si ar fi menita sa limiteze pierderile in Europa si sa scada costurile fabricarii de masini in alte regiuni.
Opel, ramura europeana a GM, se confrunta, la fel ca Peugeot si Citroen, cu un proces masiv de restructurare pentru a reduce pierderile generate de declinul pietei auto de pe "batranul continent" si de competitia ridicata dintre producatori.
Foto: volkskrant.nl