TV-ul produs de uzina Rocar poate fi considerat prima duba romaneasca. Sigur, fiind construit, la inceput (1958), pe o platforma modificata de IMS (primul automobil de teren, facut la Campulung Muscel, din 1957, pe baza GAZ-ului rusesc) si, apoi, pe cea de Aro 24, inclusiv cu tractiune integrala, TV-ul se inscrie in alta categorie decat Dokker-ul, dar nu putea fi trecut cu vederea. Prin urmare, productia de TV a inceput in 1958. TV-4 si TV-5 (versiunea "4x4") erau vehicule de mic tonaj, destinate transportului de pasageri si de marfuri, animate de motorul IMS de 50 de cai putere, ce puteau atinge o viteaza maxima de 80 km/h. In 1964, a aparut TV-41/51, cu motor M-207 de 70 CP si o viteaza de top de 100 km/h. Iar, din 1973, s-a trecut la mecanica Aro, cu motoare Otto si diesel de 80 si 68 CP, versiuni si derivate de TV fiind produse pana dupa anii '90.
Prima furgoneta din istoria Dacia este D6, versiunea asamblata la Mioveni, intre anii 1975-1978, a Renault-ului Estafette (denumirea "Estafette" vine din italienescul "Staffetta", ce se traduce prin "Curier"). Aceasta avea o lungime de 4.07 metri, o latime de 1.78 metri si o inaltime de 1.93 metri, motor de 1.289 cmc / 54 CP (Renault 12 / Dacia 1300), tractiune (fata) si o sarcina utila de 800-1.000 kg. De asemenea, Dacia D6 avea usa culisanta pe partea dreapta, iar, in spate, o combinatie intre un hayon scurt (partea de sus) si doua usi cu actionare in sens opus, in partea de jos, pentru facilitarea accesului.
"Legatura" dintre D6 si noua Dacia Dokker Van
Direct, nu exista vreo legatura intre cele doua modele, despartite in timp de circa 37 de ani. Dar, intotdeauna exista un "dar", mai multe caracteristici fiind similare. Liniile si proportiile Daciei Dokker Van evidentiaza spatiul interior generos. Datorita dimensiunilor sale (lungime - 4,36 m, latime - 1,75 m si inaltime - 1,81 m), Dacia Dokker Van ofera un volum de incarcare generos de 3,3 metri cubi si o lungime de incarcare de 1,9 metri.
Capacitatea sa de incarcare creste in cazul optiunii Dacia Easy Seat. Scaunul pasagerului devine polivalent : el se poate rabata pentru a degaja o suprafata plana, asemenea unei masute si se poate plia in pozitia „portofel” sprijinit de cutia de documente, pentru a obtine astfel o lungime de incarcare de 2,42 m. Mai mult, scaunul poate fi scos din vehicul, oferind un volum de incarcare de 3,9 m3. Aceasta ultima configuratie permite incarcarea cu usurinta a obiectelor cu o lungime de 3 m (lungimea de incarcare : 3,11 m). Cu aceste valori, Dacia Dokker Van se plaseaza printre cele mai functionale vehicule din segmentul sau. Modularitatea nu afecteaza confortul pasagerului, pentru ca Dacia Easy Seat este reglabil pe lungime, iar spatarul este inclinabil.
Sarcina utila maxima a Dacia Dokker Van atinge 750 kg. Iar, in functie de versiune si de reglementarile in vigoare in diverse tari, habitaclul este separat de spatiul de incarcare prin doua bare de protectie, un perete vitrat sau un grilaj pivotant. Acesta din urma permite rabatarea scaunului pasagerului (optiunea Dacia Easy Seat) pentru a mari volumul util, asigurand totodata protectia soferului.
Dacia Dokker Van beneficiaza in serie de o portiera laterala culisanta, a doua urmand sa fie disponibila optional. Robuste, portierele se deschid fara efort datorita manerului de mari dimensiuni si asigura un acces usor la zona de incarcare.
Usile spate batante si asimetrice se deschid la 90° si un sistem sunt blocate de retinere care impiedica inchiderea usii in cazul unei rafale de vant. Acest sistem este actionat cu ajutorul unui maner situat pe partea interioara a usii din dreapta si asigura deschiderea usilor la 180 °.