Căutare Live

SPECIAL! Tendinte: Dacia Logan a inaugurat "low-cost"-ul, piata cere "ULTRA low-cost"

Criza economica perpetua si nevoia de mobilitate a dus la aparitia unui nou trend pe piata auto botezat "ultra low-cost", datorita target-ului de pret de circa 5.000 de euro, ce aminteste de "pariul" Dacia-Renault de la inceputul anilor 2000.

La inceput, proiectul "Daciei de 5.000 de euro" a generat zambete. Dar, dupa lansarea Logan-ului, in 2004, si a succesului de piata inregistrat de ideea masinii "low-cost", perceptia s-a schimbat, chiar daca pretul modelului a fost departe de tinta initiala. Apoi, a urmat experienta Duster, cel mai ieftin SUV, iar acum, dupa patru ani de criza, din ce in ce mai multi constructori, inclusiv Dacia, par a fi determinati sa duca la bun sfarsit "pariul" si, chiar, sa mearga mai departe, catre un segment "ultra low-cost".

Cele mai mari planuri le au cei de la Renault-Nissan-Dacia. Renault vinde deja in India modelul Pulse, o interpretare a Nissan-ului Micra, cu un pret de baza de aproximativ 8.500 de euro. Masinuta dispune fie de un "benzinar" de 1.2 litri, in trei pistoane, de 75 CP, fie de un diesel de 1.461 cmc, ce dezvolta 64 CP, airbag pentru sofer si aer conditionat, in dotarea de serie. Pentru cateva sute de euro in plus, indienii isi pot lua un Pulse "full", cu airbag si pentru pasager, geamuri electrice, oglinzi exterioare pliabile electric, etc., dar fara ABS, acest sistem lipsind cu desavarsire din oferta.

In cursa "ultra low-cost", Nissan a anuntat resuscitarea marcii Datsun si abordarea, din 2014, a pietelor emergente din India, Rusia si Indonezia cu un model de aproximativ 4.600 de euro, potrivit presei nipone, desi brandul cu o istorie care incepe inca din 1931 s-a remarcat in anii '70-'80 mai mult datorita coupe-ului sport 240Z si a camionetei Datsun 720. "Cel mai ieftin Nissan in India este Micra, care se vinde cam cu 6.000 de euro (...) Dar 40% din piata nu isi permite acest pret, asa ca trebuie sa le putem oferi ceva acestor clienti", a explicat Gilles Normand, vicepresedintele Nissan.

Iar, desi nu e 100% oficial, in laboratoarele Dacia proiectul Citadine (o masina de oras de 3,78 metri lungime si 1,66 metri latime, cu 4 usi, dezvoltata pe aceeasi platforma cu Pulse) prinde din ce in ce mai mult contur. "Renault dispune de platforma Logan, vanduta sub brand-ul low-cost Dacia in Europa. Aceasta sustine cresterea la nivel international, mai ales in Brazilia si Rusia, modelele Sandero si Duster vanzandu-se foarte bine. Dar in tari precum India, este prea scumpa (...) Prin urmare, cautam sa dezvoltam platforme mai ieftine", botezate "ultra low-cost", a declarat Carlos Ghosn, presedintele Renault-Nissan.

Dacia Citadine ar urma sa dispuna de un motor pe benzina de 1.2 litri si de un 1.5 dCi iar, daca avem in vedere pretul lui Pulse si cel estimat pentru viitorul Nissan "ultra low-cost", ar urma sa coste sub 4.000 de euro. Asta in tarile emergente, insa. Daca va ajunge in Europa, unde normele de poluare si de securitate sunt mai drastice, iar pretentiile clientilor, mai mari, pretul lui Citadine este estimat la circa 5.000 de euro.

Foarte interesant este insa faptul ca Volkswagen, cel mai mare constructor european, vrea sa intre in cursa "ultra low-cost". "Grupul dispune de un portofoliu de modele ce coboara pana la nivelul lui Up! (...) Reflectam la dezvoltarea unui vehicul care sa se situeze sub dedesubt. Acesta nu va fi comercializat sub marca VW, ci va purta un alt nume", a confirmat Martin Winterkorn, PDG-ul Volkswagen, explicand ca obiectivul este de a se ajunge la un pret situat intre 5.000 si 7.000 de euro. "In India si China exista fara discutie o piata pentru masini situate sub Up! (...) In momentul de fata, cel mai ieftin VW vandut in India este Polo, la circa 7.000 de euro, dar este insa prea scump pentru consumatori", a adaugat Winterkorn.

De asemenea, nici cei de la Peugeot si Citroёn nu sunt straini de ideea "low-cost", planuind un model poziiionat sub 107 si C1. Dar recenta alianta cu General Motors, prin care GM a preluat 7% din atiunile PSA, le-a dat strategia peste cap, francezii anuntand ca renunta la dezvoltarea unei masini ieftine. Dar, cine stie, poate se gandesc cei de la Chevrolet sa scoata ceva pozitionat sub Spark.

Justificarea acestei curse "ultra low-cost" consta in faptul ca vanzarile in Europa nu stau prea bine, piata fiind si martora unei supraproductii, iar tarile emergente sunt in plin avant in ceea ce priveste "motorizarea". Piata din India a inghitit anul trecut, de pilda, aproape doua milioane de masini si, conform previziunilor, apetitul i s-ar putea dubla sau, chiar, tripla in cativa ani. In Indonezia peste 900.000 de automobile si-au gasit proprietari in 2011. Iar piete in plina expansiune exista si pe continentul African sau in America de Sud.

Ponta vrea masina hibrid la Guvern: "Nicio institutie publica nu va mai putea achizitiona decat masini care proteje... Lotus Esprit 350 by Cam Shaft, in memoria lui Ayrton Senna...
Parteneri
Obiceiuri pentru a evita depunerea de grăsime abdominală după vârsta de 50 de ani. Cum să-ți păstrezi silueta
Pentru a evita depunerea de grăsime abdominală după vârsta de 50 de ani este extrem de important să ai o dietă echilibrată și să eviți produsele care ar putea duce la acumularea kilogramelor în plus. Grăsimea abdominală mai este cunoscută drept grăsime viscerală și este în general periculoasă sănătății tale.
Catine.ro
Ultimele știri