Top 5 piloţi români care au intrat în istoria sporturilor cu motor!

 
+6 click pentru
galerie

România este un nume mai cunoscut în motorsport decât se crede. Evident, nu ne putem compara cu ţări cu tradiţie în motorsport, însă unii dintre piloţii născuţi în România au reuşit să câştige curse sau să se claseze între primii pe circuite pe care astăzi le privim ca te temple ale acestei discipline sportive.

Iată un top al celor mai de succes piloți români:

1928 şi 1929 - Ernest Urdarianu, Raliul San Remo, LOCUL 1

În 1928 şi 1929, Ernest Urdărianu reuşeşte să câştige una dintre cele mai importante competiţii italiene, Raliul San Remo. Urdărianu a concurat în 1928 la volanul unui Fiat 520, iar în 1929 pe un Fiat 521.

1929 George Bouriano, Marele Premiu de la Monte Carlo, LOCUL 2

Marele Premiu din Monte Carlo s-a desfăşurat cu mulţi ani înainte de inventarea Formulei 1. Traseul era foarte asemănător cu cel folosit astăzi în ”Marele Circ”. Printre cei înscrişi la start în anul 1929 a fost şi românul George Burianu. Stabilit ulterior în Belgia, el a intrat în istorie sub steagul Belgiei, cărţile de istorie scriind că pilotul belgian Georges Bouriano a terminat pe locul doi în cursa de la Monte Carlo din 1929. Burianu a participat la Marele Premiu de la Monte Carlo la volanul unui Bugatti 35C.

1936 - Petre Cristea şi Ionel Zamfirescu, Raliul Monte Carlo, LOCUL 1

Probabil cea mai mare performanţă românească din istoria sportului cu motor este victoria obţinută de Petre Cristea şi Ion Zamfirescu în Raliul Monte Carlo din 1936. La volanul unui Ford V8 de 65 CP, cei doi au luat startul de la Atena pe vremea când raliurile era competiţii de anduranţă ce se întindeau pe mii de kilometri. Raliul se încheia cu celebra probă de îndemânare desfăşurată pe cheiul portului din Monte Carlo. Cei doi s-au antrenat intens timp de zece luni pentru acest raliu. Performanţa lui Petre Cristea din 1936 este de departe cel mai mare rezultat românesc din motorsport.

2011 - Mihai Marinescu, Formula 2, cursa de la Monza, LOCUL 1

Mihai Marinescu a spart gheaţa la Monza şi a reuşit să obţină prima sa victorie din Formula 2. Până atunci reuşise să câştige cursa din Macao (2008) din Formula BMW Pacific

2011 - Mani Gyenes, Raliul Dakar, categoria moto - LOCUL 1, clasa maraton

La începutul anului 2011, Mani Gyenes a obţinut cel mai bun rezultat din carieră, câştigând clasa maraton din competiţia moto la Raliul Dakar. Conform regulamentului Dakar, piloții au voie să schimbe până la trei motoare pe parcursul celor două săptămâni și jumătate de competiție, clasa Maraton fiind însă rezervată pentru cei care riscă și hotărăsc să parcurgă traseul cu un singur motor. Sătmareanul a parcurs 9500 km în Chile şi Argentina, terminând cel mai celebru rally-raid din lume pe locul 17 în clasamentul general.

sursa: automarket.ro

facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI
Black Friday - nu rata ofertele

Vezi toate reducerile 

PREMIUM

Mai multe